بدون استفاده ماندن پروژه‌های آبرسانی در مناطق عشایری

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی پروژه‌های عمرانی احداث شده در مناطق عشایری در حوزه آب هنوز بدون استفاده مانده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروزه به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر در مناطق مختلف این استان با کمبود و نبود آب روبه‌رو هستیم که این مشکل در مناطق عشایری ملموس‌تر است.

وی با گلایه از بلا استفاده مانده برخی پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به کمک دولت پروژه‌های عام المنفعه‌ متعددی در مناطق عشایری این استان احداث شده ولی بنا به هر دلیلی بدون استفاده مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احداث سد بتنی با حجم 2.5 میلیون متر مکعب در منطقه عشایری دالون بویراحمد توسط دولت، تصریح کرد: این سد با وجود افتتاح هنوز هیچ استفاده‌ای از آن نشده و اما عشایر مشکل آب دارد و باید با تانکر به طور سیار آبرسانی شوند.

گوهرگانی خواستار تاسیس تشکلی توسط امور عشایر برای بهره‌برداری مطلوب از سد دالون شد و افزود: در صورت پیش امدن هرگونه مشکل از جمله غرق شدگی در این سد مقصر اصلی دستگاه بهره‌بردار بوده و باید پاسخگو باشد.

وی ابراز کرد: انتظار می‌رود اداره امور عشایر نیز در زمینه استفاده مطلوب از پمپاژ آب منطقه عشایری آجم نهایت بهره را ببرند زیرا در این صورت به طور حنم شاهد رضایت بیش از پیش جامعه عشایری در این منطقه هستیم.

گوهرگانی ابراز کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده پروژه آبیاری 580 هکتار از زمین‌‌های منطقه عشایری باباکلان شهرستان گچساران بزودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ش

بهره مندی عشایر از پمپاژ آب منطقه عشایری آجم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.