رئیس مرکز صبا منصوب شد

دکتر میرباقری معاون سیما در حکمی محمد رحیم لیوانی را به سمت ریاست مرکز پویانمایی صبا منصوب کرد.

رئیس مرکز صبا منصوب شدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما؛ با هدف تولید انیمیشن با محوریت سبک زندگی ایرانی-اسلامی دکتر میرباقری معاون سیما در حکمی محمد رحیم لیوانی را به سمت ریاست مرکز پویانمایی صبا منصوب کرد.

توجه به فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی اصلی‌ترین ماموریت این مرکز در حکم معاون رئیس سازمان در امور سیماست.

همچنین دکتر میرباقری بر بهره‌گیری از نظرات متخصصان تعلیم و تربیت اسلامی و اهل هنر معرفت، و سود جستن از فناوری نوین انیمشن سازی در تولید برنامه هایی فاخر و تاثیر گذار تاکید کرده و خواستار تدوین برنامه پنج ساله مرکز با توجه به «افق رسیدن مرکز صبا به عنوان قطب تولید و انیمیشن در منطقه و تاثیر گذار در جهان شد.

وی همچنین استفاده بهینه از ظرفیت فکری، هنری و فنی بخش خصوصی را از اولویت‌های تولید انیمیشن دانست و خواستار توجه جدی به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی و نیز شناساندن قهرمانان اسلامی و ایرانی به کودکان و نوجوانان در قالب پویانمایی شد.

تولید شخصیت‌های جدید پویانمایی و کوشش برای شاخص (برند) شدن آنها از دیگر نکاتی است که معاون سیما بر آن تاکید کرده و تقویت مزیت اقتصادی برندها یکی از وظایف این مرکز دانست.

وی همچنین افزایش حجم تولید انیمیشن داخلی و تغییر نسبت سهم آثار داخلی به خارجی در شبکه‌های سیما را از اهم وظایف مرکز دانست.

شایان ذکر است؛ دکتر میرباقری از زحمات ارزشمند مرتضی شمسی در طول مدیریت این مرکزقدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.