ترویج کشت گیاهان دارویی با اقلیم متناسب هرمنطقه

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی به ترویج کشت گیاهان دارویی با اقلیم متناسب هر منطقه در استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ بهروز بنیادی در بازدید از شهرک صنعتی کاشمر و کارخانه گیاهان دارویی گفت: کشت گیاهان دارویی در هر منطقه از استان توسط کشاورزان و تولید و آماده سازی آن در کارخانه باعث مزیت‌های فراوانی از جمله صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌های تولید، رشد اشتغال و رونق اقتصادی آن منطقه سبب خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی منطقه فراوان است و باید تعاملی ویژه بین کشاورزان و صنعتگران برقرار شود تا بیش از این شاهد پیشرفت منطقه باشیم.

در حاشیه این بازدید مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: بستر‌های لازم برای توسعه بیشتر این منطقه فراهم است و با همکاری بیشتر بخش خصوصی بخصوص صنعتگران و کشاورزان می‌توان اعتلای این منطقه جهانی شود.

وی افزود: خوشبختانه با اقلیم و شرایط جغرافیایی که استان دارد و نیز با تلاش و برنامه ریزی باید تعامل و همفکری بین صنعتگران و کشاورزان استان بیشتر شود تا رشد و رونق اقتصادی را برای آن‌ها بیش از پیش به دنبال داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: کارخانه گیاهان دارویی در شهرک صنعتی کاشمر نمونه‌ای بارز از این همکاری است که هم اکنون محصول خود را به بازار جهانی صادر می‌کند و جزو صادرکنندگان نمونه‌ای کشوری است.

در پایان گفتنی است این واحد صنعتی هم اکنون پروانه تولید بالغ بر ۴۰ قلم گیاه دارویی را دارا است.

انتهای پیام // ف. ح.

 
 


تولید محصولات جدید برای ارائه به بازار‌های جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.