تحویل 113 تن پسماند ویژه ایران خودرو به واحد معتمد در خراسان رضوی

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از اتمام دومین مرحله از عملیات تحویل دهی پسماندهای ویژه ایران خودرو خراسان به واحد معتمد پسماند خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛  محمد عرفانی گفت: با نظارت کارشناسان این اداره کل، دومین مرحله از عملیات تحویل دهی پسماند های ویژه کارخانه ایران خودرو خراسان به واحد معتمد پسماند جهت اجرای عملیات بازیافت و امحاء صورت پذیرفت.

وی افزود:محموله پسماندهای یاد شده با وزن بالغ بر 113 تن مشتمل بر انواع ضایعات چسب صنعتی ، لجن خط رنگ ، پارچه های تنظیف آغشته به حلال / رنگ ، لجن تصفیه خانه فاضلاب بوده است .
عرفانی ادامه داد: لجن رنگ تولیدی در صنایع خودروسازی به علت وجود مواد خطرناک نظیر رنگ های حاوی فلزات سنگین، حلال های مختلف نظیر تینر و انواع ترکیبات قلیایی و اسیدی و غیره دارای پتانسیل آلودگی بالایی بوده و در صورت عدم مدیریت اصولی ، می تواند خسارات جبران ناپذیری به منابع زیستی وارد کرده و باعث بروز صدمات به اکوسیستم و در نهایت انسان شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان گفت: این موضوع ضرورت مدیریت اصولی این دسته از پسماندها و همچنین اجرا و استفاده از فرایندهایی که علاوه بر کاهش بار آلاینده، امکان تولید موادی ارزشمند را از این دسته از پسماندها نیز فراهم آورد، یادآور می شود.


وی افزود: در اجرای مرحله اول برنامه یاد شده نیز حدود 80 تن پسماند ویژه مجموعه ایران خودرو مدیریت شد.

عرفانی میزان پسماند ویژه مدیریت شده استان را در پایان سال 1392 حدود 205 تن اعلام کرد و افزود: در سنوات اخیر ( 1395- 1393 ) حدود 17 هزار تن پسماند ویژه در استان با نظارت و پیگیری کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ساماندهی و مدیریت شده است .

پسماندهای ویژه دسته ای از پسماندها هستند كه به دليل بالا بودن حداقل يكي از خواص خطرناك از قبيل سمي بودن، بيماري زايي، قابليت انفجار يا اشتعال، خورندگي و مشابه آن به مراقبت ويژه نياز دارند.


انتهای پیام//ف.م
 


مدیریت 17 هزار تن پسماند ویژه دراستان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.