بلومبرگ گزارش داد:

موازنه قدرت؛ فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی اتحاد آمریکا و هم‌پیمانانش را در بوته آزمایش قرار می‌دهد

بلومبرگ در گزارشی به بررسی تاثیر قدرت هسته‌ای کره شمالی بر روابط آمریکا و هم‌پیمانانش پرداخت.

موازنه قدرت؛ فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی اتحاد آمریکا و هم‌پیمانان را در بوته آزمایش قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از اینکه کره شمالی ششمین و قویترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد بار دیگر از پکن خواست برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ اقدامی انجام دهد. اما بیش از درخواست او از پکن، انتقادش از کره جنوبی که یکی از هم‌پیمانان اصلی آمریکا است در کانون توجه قرار گرفت.

ترامپ، کره جنوبی را به دادن امتیاز به کره شمالی برای آرام کردن «کیم جونگ اون» رهبر این کشور متهم کرد. اما «مون جائه این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی که معتقد به انجام مذاکرات برای رفع بحران است بلافاصله به این ادعای ترامپ واکنش نشان داد و گفت حمله به کره شمالی به تصمیم او انجام می‌شود نه تصمیم ترامپ.

وقتی امروز جلسه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کره شمالی برگزار شود اتحاد کشورهای مختلف جهان در بوته‌ آزمایش قرار می‌گیرد. با اینکه آمریکا از چین و روسیه خواسته است فروش نفت به کره شمالی را قطع کنند، چین از ترس فروپاشی  پیونگ‌یانگ و هرج و مرجی که به دنبال خواهد داشت فقط از ممنوعیت جزئی معاملات با این کشور حمایت می‌کند.

پکن تهدید ترامپ برای قطع روابط تجاری با ملت‌هایی که با کره شمالی تجارت می‌کنند را ناعادلانه توصیف می‌کند. البته به نظر می‌رسد اختلاف نظر ترامپ و «مون جائه این»، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در نهایت به مشکل اصلی تبدیل شود. در حال حاضر مشکل بزرگ فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی است اما برخی نگرانند که سئول هم به فکر ساخت سلاح هسته‌ای بیافتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار