سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان؛

ظرفیت خاموش تولید چرم در سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان به دلیل میزان بالای ذبح دام یکی از مناطق مستعد برای تولید سالامبور و تولید چرم در کشور است

ظرفیت خاموش تولید چرم در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نجفی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان میزان کشتار سالانه را در این استان بیش از صد هزار راس گاو و حدود 30 هزار نفر شتر و دام سبک عنوان کرد و گفت: در ایام عید قربان نیز بیش از 200 هزار راس دام سبک ذبح می شود.

نجفی این میزان ذبح را یک ظرفیت برای این استان دانست و افزود: برای بهره برداری از این ظرفیت به 5 واحد تولید سالامبور در استان مجوز داده شده است که متاسفانه فعالیتی در این خصوص نداشته اند.

وی با بیان اینکه این واحدها در شهرستانهای سراوان ، زهک ، سرباز و شهر پیشین قرار دارند، گفت: این کارگاهها قادرند حدود 230 هزار جلد سالامبور را در سال تولید کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان به مراجعه نکردن صاحبان این تولیدی ها برای ارائه کمک و راهکارهای لازم به این سازمان نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع موجب شده است پوست این استان برای استحصال به تبریز فروخته شود.

نجفی علت دیگر بهره برداری نکردن از پوست دام را در این منطقه ، قیمت بالای خرید پوست از فروشندگان استان در کارگاههای تبریزعنوان کرد.

وی همچنین به حمایت از تولیدکنندگان تبدیل سالامبور به چرم در این استان اشاره کرد و گفت: به سرمایه گذارانی که تمایل به فعالیت در تولید کیف و کفش چرم داشته باشند، تسهیلات مورد نیاز ارائه می شود.

سارانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه سرمایه ‌گذاری در شهرکهای صنعتی هیچ محدودیتی ندارد، از سرمایه گذاران استان خواست تا به صنعت پردرآمد فرآوری پوست روی آورند و علاوه برایجاد اشتغال در منطقه، از خروج سرمایه به سایر نقاط کشور جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ع

ظرفیت خاموش تولید چرم در سیستان و بلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار