رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند

هنگام ذبح گوسفند در روز عید قربان نکات بهداشتی رعایت شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند گفت: با توجه به نزدیک شدن عید قربان و ذبح گوسفند در این روز افراد برخی از نکات ایمنی را تا حد امکان باید رعایت کنند.

هنگام ذبح گوسفند در روز عید قربان نکات بهداشتی رعایت شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  زاهدان  ،دکتر مهران عبادتی افزود: رعایت نکات بهداشتی در هنگام ذبح گوسفند مهترین مسئله در روز عید قربان استْ لذا برای جلوگیری از انتقال تب کریم کنگو هنگام ذبح دام ؛ از دستکش؛چکمه و ماسک استفاده کنند.

عبادتی تصریح کرد: پس از ذبح؛ گوشت دام به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود و سپس آن را می توان قطعه قطعه و مورد استفاده قرار داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند بیان داشت: کسانی نیز که تمایل دارن پس از ذبح بلافاصله از گوشت استفاده کنند؛ باید هنگام قطعه کردن گوشت از ماسک و دستکش استفاده کنند .

وی بیان داشت: برخی از دام ها امکان دارند که به کنه مبتلا باشند و فرد هنگام ذبح متوجه آن نشود و مورد گزش کنه قرار گیرد لذا استفاده از چکمه بلند و دستکش مورد تاکید قرار دارد.

وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه و در صورتی که دام آلوده هنگام ذبح با زخم باز انسان تماس پیدا کند نیز می تواند این بیماری را به انسان انتقال دهد.

انتهای پیام/ع

هنگام ذبح گوسفندان در روز عیدقربان  نکات ایمنی رعایت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار