۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان

معاون امور اقتصادی استاندار گفت : در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۴۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان گفت : این سرمایه گذاری در قالب سه شرکت مصوب شده است که این رقم بیانگر رشد ۱۴ درصدی سرمایه گذاری خارجی نسبت به پارسال است .
 
حبیبی اضافه کرد : سرمایه گذاری های خارجی در بخش نیروگاه سیکل ترکیبی ، در حوزه های صنعتی و تولید انرژی برق است که برخی از آنها شروع شده است .
 
وی افزود : افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی نشان می دهد که برنامه ریزی، اطلاع رسانی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری اثر گذار بوده است و استان هم قابلیت و زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری دارد .
 
حبیبی گفت : استان قزوین مطابق با برآورد کارشناسان بیش از ۴ هزار مگا وات در انرژی های بادی و خورشیدی ظرفیت دارد .
 
حبیبی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مگا وات انرژی بادی و خورشیدی به شبکه متصل شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از ۱۰۰ مگا وات دیگر وارد شبکه شود .
 
معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد :سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰ مگا وات هم به صورت جدی آغاز شده است و عملیات اجرایی آن به زودی شروع می شود .
 
حبیبی یکی از بر نامه های جدی و اولویت دار استان را جذب سرمایه گذار اعلام کرد .
 
معاون استاندار گفت : در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و ۱۲ طرح به بنگاه های بزرگ اقتصاد داخلی مثل بنیاد مستضعفان معرفی شده و امیدواریم این بنیاد در برخی از طرح ها سرمایه گذاری کند .
 
وی افزود : ۹۳ طرح بالغ بر هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان هم به بنیاد برکت معرفی شده که این طرح ها در مرحله کارشناسی و بازدید است .
 
انتهای پیام/
 
 

۴۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در پنج ماه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار