معاون فنی عمرانی شهرداری همدان؛

تخریب 3 هزار متر مکعب آسفالت در خیابان اکباتان

3 هزار متر مکعب آسفالت در خیابان اکباتان تخریب شده است.

تخریب 3 هزار متر مکعب آسفالت در خیابان اکباتانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رسولی معاون فنی عمرانی شهرداری همدان؛ با بیان اینکه اجرای پروژه پیاده‌ راه‌سازی میدان امام (ره) همزمان با تغییر شورا اتفاق افتاد، اظهار کرد: اجرای این پروژه با همراهی و همدلی بین مسوولان استان از استانداری، فرمانداری و شورای شهر و انجام کار سنگین اخذ مجوزهای لازم 3 هزار متر مکعب آسفالت در خیابان اکباتان تخریب شده است.

وی به انجام هماهنگی با دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسان قبل از اجرای پروژه پیاده‌راه سازی در میدان امام (ره) و خیابان اکباتان اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم صورت گرفت تا طی مدت انجام کار عمرانی توسط شهرداری این دستگاه‌ها اقدام به اصلاح، جابجایی و ایجاد شبکه‌های جدید کنند.

معاون فنی عمرانی شهرداری همدان با اشاره به وجود کمیسیون حفاری و فعالیت دبیرخانه این کمیسیون در شهرداری مراکز استان‌ها، بیان کرد: بابت حفاری هزینه‌هایی اخذ می‌شود اما طی مدت اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی هماهنگی لازم برای عدم اخذ هزینه حفاری در این مناطق انجام شده است.

وی به استقبال خوب شرکت‌های حفار به دلیل عدم دریافت هزینه از سوی شهرداری در اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی اشاره کرد و ادامه داد: البته انجام این گونه پروژه‌ها هزینه نیز به دنبال دارد.

رسولی با تأکید بر اینکه میدان امام(ره) و خیابان اکباتان جزء قدیمی‌ترین معابر هستند و بیشتر تأسیسات در این مناطق مربوط به چند دهه گذشته است که زمان زیادی از عمر آنها می‌گذرد، تصریح کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان راغب به نوسازی و به‌روزرسانی تأسیسات خود بودند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمات‌رسان به منظور اجرای هرچه بهتر پروژه پیاده‌راه‌سازی، افزود: با همکاری و همراهی اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی محقق شده و به نحوی نیز سعی بر جبران بخشی از هزینه‌های دستگاه‌ها توسط شهرداری بود.

معاون فنی عمرانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: جابجایی آب و فاضلاب میدان امام(ره) و خیابان اکباتان شامل خرید لوله و اتصالات بالغ بر 3 میلیارد تومان نیاز داشت که قرار بر این بود خریداری بخشی از لوله و اتصالات توسط خود دستگاه‌ها و بخشی از تأمین هزینه‌ها نیز با مشارکت شهرداری انجام شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسان در حوزه آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز با تمام در خصوص به روزرسانی تأسیسات به منظور اجرای پیاده‌راه‌سازی ورود کرده‌اند، افزود: آنچه ضرورت بوده و نیاز است دستگاه‌ها و شرکت‌های مرتبط همزمان با اجرای پروژه انجام می‌دهند.

رسولی با بیان اینکه در خیابان اکباتان شبکه فاضلاب در دو لاین غربی و شرقی کاملاً انجام شده است، اظهار کرد: شبکه آب نیز در لاین غربی انجام شده و لاین شرقی آن در خیابان اکباتان در حال انجام است.

وی از به‌روزرسانی تمام تأسیسات اداره برق، شرکت گاز و مخابرات در خیابان اکباتان خبر داد و گفت: اجرای کار عمرانی خیابان اکباتان با توجه به دسترسی به بازار در دو بخش انجام می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری همدان بیان کرد: بخش اول کار عمرانی شهرداری در خیابان اکباتان به طول 300 متر از میدان امام(ره) تا ورودی سرگذر و نزدیک پارکینگ طبقاتی به منظور پیشگیری از ایجاد مشکلات ترافیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این 300 متر کارهای نوسازی تأسیسات در حال انجام است، افزود: شهرداری نیز شروع به تخریب خیابان، پیاده‌روها، نهرها و جوی‌های موجود در این منطقه کرده است؛ به دلیل زیاد بودن قسمت معابر این اقدامات در حال انجام است.

رسولی با اشاره به ضخامت 60 تا 70 سانتیمتری آسفالت در میدان امام(ره) و خیابان اکباتان، تصریح کرد: این امر به دلیل بیش از 60 سال انجام آسفالت در این مناطق است.

وی به تخریب حدود 3 هزار متر مکعب آسفالت در خیابان اکباتان اشاره کرد و ادامه داد: در خیابان اکباتان حدود 3 هزار متر مربع پیاده‌رو تخریب شده و حدود یک‌هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.

انتهای پیام/ص

تخریب آسفالت خیابان اکباتان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.