استفاده از پساب فاضلاب برای تولید برق درهمدان

پساب تصفیه شده فاضلاب در واحدهای حرارتی تولید برق برای نخستین بار با ظرفیت انتقال پساب تا 15 میلیون متر مکعب در نیروگاه شهید مفتح همدان اجرا شد.

استفاده از پساب فاضلاب برای تولید برق درهمدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان همدان در نشست با مدیران آموزشی ادارات وشرکتهای دولتی همدان گفت : پروژه انتقال پساب به نیروگاه شهید مفتح همدان اولین و بزرگترین پروژه در نوع خود در کشور است که ظرفیت انتقال پساب تا 15 میلیون متر مکعب در سال را دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح در حوزه بازچرخابی آب در فرآیند تولید برق ضمن تولید برق اقتصادی، مطمئن ، پاک و پایداری شبکه سراسری برق ،صیانت از منابع آبهای زیرزمینی و محیط زیست نیز تحقق یافته است.

مجموعه وزارت نیرو در حال برنامه ریزی به منظور استفاده از الگوی بازچرخانی پساب تصفیه شده فاضلاب در نیروگاه شهید مفتح همدان به عنوان الگو برای دیگر نیروگاههای حرارتی کشوراست.

نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح همدان که با ساخت برج های خشک و تغییر ساختار سیستم های خنک کننده از تَر به خشک اقدام به صرفه جویی در مصرف آب نیروگاه کرده است، به منظور کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی به بهره گیری از پساب تصفیه شده فاضلاب شهرهمدان روی آورده است .

انتهای پیام/ش.و

بهره برداری از پساب فاضلاب در نیروگاه برق همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار