نظرپور مطرح کرد؛

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: در بودجه سال ۹۶، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مدارس در نظر گرفته‌ایم.

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس / ۸۵ درصد کلاس‌های درس سیستم گرمایش استاندارد دارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدتقی‌ نظرپور‌ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌ در مورد فضای آموزشی‌ در کشور اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون‌ 20 درصد فضاهای‌ کشور توسط خیّرین‌ ساخته شده است و اکنون این رقم به 50 درصد افزایش یافته است.

 وی افزود: باید در حوزه تأمین فضاهای‌ آموزشی‌ دیدگاه‌ها را تغییر دهیم و نگاه جدیدی‌ به این مسئله داشته باشیم‌ بر همین اساس ایمن سازی‌ ساختمان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد‌ البته‌ در حال حاضر ساختمان‌هایی در مجموعه آموزش و پرورش‌ با قدمت بالا طول عمر حدود 80 سال وجود دارد‌.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌ گفت: ردیف مستقلی در قانون بودجه برای مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده و همچنین ردیفی‌ برای تخریب و بازسازی‌ در نظر گرفتیم‌ و  مقاوم سازی 965 کلاس‌ برای امسال در دست اقدام است.

 نظرپور‌ به وضعیت سیستم‌های گر‌مایشی استاندارد مدارس اشاره و بیان کرد: اکنون حدود 85 درصد سیستم‌های گرمایشی‌ مدارس استاندارد هستند و سعی داریم در بحث استانداردسازی‌ سوخت را داخل کلاس‌ها خارج کنیم‌.

 وی در مورد تجهیزات مدارس و تأمین آن اظهار کرد: ردیفی‌ در بودجه سال 96 تحت عنوان تجهیزات مدارس‌ در نظر گرفته شده‌ که براین اساس 100 میلیارد تومان اعتبار‌ برای این مسئله در نظر گرفته‌ایم‌.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌ تصریح کرد: اکنون برای قریب‌ به 13 میلیون دانش‌آموز فضای آموزشی در نظر گرفته شده و تا پایان برنامه ششم توسعه این تعداد به بیش از 14 میلیون افزایش پیدا می‌کند بنابراین‌ باید در بحث‌ ساخت و ساز فضاهای جدید تلاش کنیم‌.

 وی در خصوص به کارگیری‌ فناوری‌های جدید در مدارس تصریح کرد: فناوری پیشرفت‌ زیادی داشته و باید خود را با آن تطبیق‌ دهیم‌ و به گونه‌ای شرایط را ایجاد کنیم که فضای فیزیکی‌ در رشد شکوفایی استعداد دانش‌آموزان مؤثر واقع شود‌.

 نظرپور‌ با بیان اینکه فضای فیزیکی‌ می‌تواند مکمل‌ فعالیت‌های معلم باشد، یادآور شد: در فضای آموزشی مسائل فنی‌ اهمیت بسزایی دارد اما مهمتر از این موارد کیفیت کار است که در روند آموزش نیز مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

 سهم بودجه در تجهیز مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۹:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
ما که چیزی ندیدیم تو این چندسال.....
آخرین اخبار