وزیر آموزش و پرورش در مراسم تکریم و معارفه مدیران دفتر وزارتی:

خطاهای کوچک دفتر وزارتی عواقب جبران ناپذیری به آموزش و پرورش وارد می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: خطاهای کوچکی در دفتر وزارتی هم می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به کل آموزش و پرورش وارد کند.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و فعلی دفتر وزارتی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: واقعه تلخ و تصادف دانش آموزان عزیز هرمزگانی که منجر به فوت و مجروح شدن این عزیزان شد،‌ غم بزرگی برای خانواده بزرگ تعلیم و تربیت محسوب می‌شود ، امیدوارم درآینده با بررسی و رفع کاستی‌ها شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی با اشاره به اهمیت دفتر وزارتی تصریح کرد: کار در حوزه دفتر وزارتی، همراه با ظرایف وحساسیتهای زیادی است و به گونه‌ای که این دفتر بیشترین کار را برعهده دارد و باید در همه شرایط آرامش را بر دیگر بخش های آموزش و پرورش حاکم کند.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر کار تخصصی و حرفه‌ای گفت: حتی خطاهای کوچکی در این حوزه هم می تواند عواقب جبران ناپذیری را به کل آموزش و پرورش وارد کند.

بطحایی دقت و نظم در امور را مهمترین ویژگی افراد شاغل در دفتر وزارتی عنوان کرد و ادامه داد: در این دفتر مکاتبات فراوانی با نهادهای مختلف کشور انجام می‌شود ، لذا نیروهای این دفتر باید امانتداری و وفاداری سازمانی را در سرلوحه اقدامات خود قرار دهند تا بتوانند خدمت به مردم و معلمین را به نحو موثری انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان دفتر وزارتی باید نسبت به امورات اداری واجرایی آموزش و پرورش مسئولیت مشترک داشته باشند و در برابر هر اتفاقی ، مسئولانه رفتار کنند که تا کنون این شرایط در این حوزه برقرار بوده است.

بطحایی گفت: امیدوارم به برکت این اعیاد مبارک بتوانیم با همراهی همه ارکان آموزش و پرورش، خدمتی در خور شأن مردم عزیز و معلمین گرامی را انجام دهیم.

در ادامه مراسم شاپور محمدزاده با اشاره به سانحه دلخراش تصادف دانش آموزان هرمزگانی، اظهار کرد: به خانواده دانش آموزان متوفی، تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال شفای کامل و سلامتی برای بازماندگان را مسئلت می‌کنم.

وی با بیان این که وزیر جدید آموزش وپرورش از خانواده بزرگ معلمان کشور است ، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا برنامه‌های وزیر را که در مجلس اعلام کرده‌اند، عملیاتی و اجرایی کنیم.

محمدزاده با اشاره به اهمیت کار در دفتر وزارتی، خاطر نشان کرد: حساسیت کار در این دفتر بسیار بالاست و به همین دلیل باید ظرافت و مسئولیت پذیری، سرلوحه کار قرار گیرد تا بتوان به حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش پرداخت.

همچنین در این مراسم مجتبی زینی وند مدیر کل سابق دفتر وزارتی گفت: نوع کار در دفتر وزارتی به گونه‌ای است که مسائل و مشکلات خاصی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: ظرافت در انجام امور به قدری در این دفتر مهم است که کوچکترین خطای انسانی، عواقب زیادی را برای آموزش وپرورش در پی خواهد داشت، بنابراین کار در این حوزه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

زینی وند ادامه داد: احساس مسئولیت در انجام امور و تخصص و کارآمدی، از ویژگی‌ هایی است که نیروهای این دفتر باید آن را دارا باشند.

انتهای پیام/

عواقب جبران ناپذیر آموزش و پرورش از خطاهای دفتر وزارتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار