مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد؛

منطقه آزاد چابهار در مدار توسعه

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای طرح های توسعه ای در سواحل مکران، توسعه بنادر و افزایش حجم صادارات، این بندر در مدار توسعه قرار گرفته است.

منطقه آزاد چابهار در مدار توسعه به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار   افزود: چابهار یک فرصت بی نظیر برای کشورهای منطقه است.

وی اظهار کرد: به دلیل جغرافیای خاص این کشور و موقعیتی که چابهار در ورودی آب های آزاد دارد و سرمایه گذاری عظیمی که دولت ایران برای توسعه چابهار دارد، کشورهای زیادی خواهان سرمایه گذاری در این بندر هستند.

کردی افزود: در مجموع محدودیتی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد نداریم و برجام تاثیر مثبتی در منطقه آزاد چابهار گذاشته و بسیاری از محدودیت های مالی به لحاظ قانونی برداشته شده است، اما تسهیل و روانی نقل و انتقال ها هنوز ایجاد نشده که با حضور بانک های خارجی می توانیم این نقیصه را برطرف کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار نیز گفت: چابهار ظرفیت خوبی برای حضور در عرصه بین المللی دارد و با تکمیل زیرساخت ها و پس کرانه ها می تواند موجب توسعه منطقه شود.

عبدالرحیم کردی افزود: هشت شهرک تخصصی خرما، برنج، لوازم پزشکی، خودروسازی و غیره در منطقه آزاد جانمایی و مراحل اولیه آن انجام شده است.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار برای رسیدن به اهداف تعریف شده نیازمند تکمیل راه آهن، گاز، الحاق بندر و ساخت فرودگاه است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار در طول سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و کم کم به قدرت جدیدی در تجارت منطقه تبدیل خواهد شد.

کردی گفت: تدبیر در تسریع ۳ پروژه فرودگاه بین المللی، راه آهن و خط لوله گاز ضامن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.

انتهای پیام/ع

چابهار یک فرصت بی نظیر برای کشورهای منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار