رویداد های مهم ورزشیِ 12 شهریور ماه به روایت تاریخ

اتفاقات مهم فوتبالی کشورمان که در روز 12 شهریور از سال های گذشته تا به امروز رخ داده است را با هم مرور می کنیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروز یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ هجری شمسی برابر با ۱۲ ذی الحجه ۱۴۳۸ هجری قمری و ۳ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی است.

۴۷ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در چارچوب مسابقات بین المللی سه جانبه جام عمران منطقه ای (پیمان سنتو) در برابر تیم فوتبال ترکیه به نتیجه تساوی یک-یک دست یافت. این دیدار در ورزشگاه امجدیه تهران، با حضور ۳۰ هزار تماشاگر و به قضاوت محمد امین از پاکستان برگزار شد. مهدی حاج محمد در دقیقه ۷۰ تک گل تیم ایران را زد. برای تیم ایران در این مسابقه ناصر حجازی، جعفر کاشانی، حسن حبیبی، رضا وطن خواه، ابراهیم آشتیانی، مهدی مناجاتی (علی پروین از نیمه دوم)، کارو حق وردیان، حسین کلانی، غلام وفاخواه (محمود یاوری از دقیقه ۷۰)، پرویز میرزاحسن و مهدی حاج محمد به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده محمد بیاتی بود. به این ترتیب تیم ملی ایران با توجه به تعداد گلهای زده بیشتر در برابر پاکستان در بازی اول قهرمان مسابقات فوتبال جام عمران منطقه ای شد.

۴۳ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات فوتبال هفتمین دوره بازیهای آسیایی با نتیجه پر گل ۷-صفر تیم فوتبال پاکستان را شکست داد. این بازی در ورزشگاه آزادی تهران، با حضور ۷۰ هزار تماشاگر و به قضاوت ویجیت از تایلند برگزار شد. غلامحسین مظلومی در دقایق ۴، ۴۴ و ۶۶، علی پروین در دقایق ۲۸ و ۵۵، علی جباری در دقیقه ۱۱ و پرویز قلیچ خانی در دقیقه ۸۸ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، اکبر کارگر جم، عزت جانملکی، محمد صادقی (غفور جهانی از نیمه دوم)، علی پروین، کارو حق وردیان، پرویز قلیچ خانی، علی جباری، غلامحسین مظلومی (جعفر کاشانی از دقیقه ۷۵) و محمدرضا عادلخانی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده فرانک اوفارل ایرلندی بود.

۱۵ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دومین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا موفق شد با نتیجه ۲-صفر تیم فوتبال لبنان را شکست دهد. این دیدار در ورزشگاه العباسیون دمشق، با حضور ۲ هزار تماشاگر و به قضاوت خضار الحاج از سوریه برگزار شد. علیرضا واحدی نیکبخت در دقیقه ۲۲ و علی کریمی در دقیقه ۹۰ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی مفرد، سعید لطفی (جواد کاظمیان از دقیقه ۶۵)، مهدی امیرآبادی، سهراب بختیاری زاده، محمد نصرتی، جواد نکونام، علی کریمی، علیرضا واحدی نیکبخت (حمید عزیز زاده از دقیقه ۹۰)، محسن بیاتی نیا (محرم نویدکیا از دقیقه ۸۵) و غلامرضا عنایتی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود.

۷ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در یک دیدار دوستانه موفق شد با نتیجه ۲-صفر تیم فوتبال جمهوری خلق چین را شکست دهد. این بازی در ورزشگاه ژنگ ژو چین، با حضور ۳۱ هزار تماشاگر و به قضاوت جیان فنگ از چین برگزار شد. آندرانیک تیموریان در دقیقه ۳۸ و محمد غلامی در دقیقه ۵۹ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه سید مهدی رحمتی، محمد نصرتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، پژمان نوری (مسعود شجاعی از دقیقه ۵۵)، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (میلاد زنیدپور از دقیقه ۸۷)، جواد نکونام، محمد غلامی (کریم انصاری فرد از دقیقه ۶۹)، محمدرضا خلعتبری (احسان حاج صفی از دقیقه ۷۶) و غلامرضا رضایی (مهرداد اولادی از دقیقه ۸۳) به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده افشین قطبی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار