فعالیت 535 بهورز در خانه های بهداشت هفت شهرستان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت : 329 خانه بهداشت در هفت شهرستان جنوبی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی با 535 بهورز در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،ایمان قاسمزاده رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی جیرفت صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 12 شهریور به عنوان روز بهورز افزود : بهورزان با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و کسب رضایت الهی خدمت میکنند، تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده ‌ترین ‌روستاها موجب‌ می ‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستائیان ‌ارایه‌ گردد.
وی افزود: با هدف ارائه خدمات به بیماران روستایی خانه های بهداشت راه اندازی شد و بهورزان به عنوان کادر متخصص در خانه های بهداشت تربیت شدند که کاهش میزان مرگ و میردر روستاها، آموزش مادران، واکسیانسیون کودکان، خدمات بهداشت محیط و ... از جمله مهمترین خدمات بهورزان است.
قاسمزاده با اشاره به فعالیت 329 خانه بهداشت در هفت شهرستان جنوبی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در حال حاضر 535 بهورز در این خانه بهداشت ها در راستای ارائه خدمات بهداشتی و بهبود وضعیت سلامت مردم خدمت میکنند.
وی تصریح کرد: با توجه به لزوم افزایش ارائه خدمات بهداشتی در راستای تحقق اهداف طرح تحول سلامت در حال حاضر آگهی جذب 114 بهورز در جنوب کرمان داده شده است که متقاضیان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه مرکز آموزش بهورزی در شهرستان های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد فعال هستند، گفت: 106 بهورز در پایه دوم در حال تحصیل در این مراکز هستند که تا 9 ماه دیگر با اتمام دوره آموزشی در خانه های بهداشت جنوب کرمان به مردم منطقه خدمت رسانی میکنند.
وی با بیان اینکه 18 مربی در آموزشگاه های بهورزی جنوب کرمان تدریس میکنند، عنوان داشت: پستهای مصوب بهورزی در جنوب کرمان 862 پست است که در راستای تحقق این هدف علاوه بر به کار گیری فارغ التحصیلان مراکز بهورزی و جذب اخیر بهورز طی پنج سال اینده 107 بهورز دیگر در جنوب کرمان به کار گرفته میشود.
انتهای پیام/ی

وجود 329خانه بهداشت در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.