مشارکت 22 موسسه اقتصادی در مدیریت توسعه استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه 22 معین اقتصادی در استان کرمان در کنار دولت مشغول کار و فعالیت هستند، گفت: این موسسات بزرگ اقتصادی در مدیریت توسعه مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: به منظور هدفمندتر و ساختارمند کردن مراحل کار توانمندسازی مردم و برنامه ریزی برای توسعه مناطق و نواحی شیوه ای نامه ای تدوین شده است تا خدمات دستگاه ها به صورت همراستا در جوامع مد نظر ارائه شده و درنهایت به توانمندسازی و ارتقای سطح معیشت مردم بیانجامد.
وی عنوان کرد: شناسایی جامعه هدف اولین اقدام در مسیر توانمندسازی مردم و برنامه ریزی برای توسعه مناطق و نواحی است که در این رابطه باید شناسایی بیکاران، شناسایی اقشار آسیب پذیر و طبقه بندی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: تبیین نقشه راه توسعه و سرمایه گذاری به صورت منطقه ای، ناحیه ای و محله ای نیز باید صورت گیرد که این اقدام نیز نیاز به بررسی وضع موجود و ظرفیت های محلی توسعه، تبیین راهبردها و خطوط کلی توسعه منطقه، شهرستان و ناحیه و تبیین فعالیت ها و اقدامات محرک اقتصاد دارد.
رودری بر تدوین الگوی تامین منابع مالی سرمایه گذاری نیز تاکید کرد و گفت: با استفاده از روش های مختلف تامین مالی می توان صندوق سرمایه گذاری و اشتغالزایی را ایجاد کرد.
وی اظهارکرد: آموزش و ترویج و شکل گیری تعاونی ها و تشکل های حمایتی پس از تولید از عوامل تکمیل چرخه توانمندسازی مردم و برنامه ریزی برای توسعه مناطق و نواحی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: معتقدیم هنوزهمه ظرفیت های مناطق برای توسعه را شناسایی نکرده ایم و ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید آنها را شناسایی کرده و از آنها استفاده کرد.
وی تاکید کرد: نقشه راه توسعه بر مبنای شناخت ظرفیت ها و مزیت های موجود تدوین می شود.

انتهای پیام/ی

توانمندسازی و ارتقای سطح معیشت مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار