کیم جونگ اون: کره شمالی می‌تواند تسلیحات هسته‌ای قدرتمند را به هر تعداد که مایل باشد تولید کند

رهبر کره شمالی در بازدید از بمب هیدروژنی جدید این کشور گفت پیونگ‌یانگ می‌تواند تسلیحات هسته‌ای قدرتمند را به هر تعداد که بخواهد، تولید کند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای‌پی‌تی‌ان، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت این کشور قادر است تسلیحات هسته‌ای قدرتمند را به هر تعداد که مایل باشد تولید کند.

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کردند رهبر این کشور از یک بمب هیدروژنی جدید «با قدرت انفجاری بسیار بالا» بازدید کرد که هدف از طراحی آن قرار دادنش روی یک موشک بالستیک قاره پیماست.

رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند کیم جونگ اون در بازدید از این بمب گفت: «همه قطعات بمب هیدروژنی در داخل تولید شده اند و کل فرایند ساخت بمب از تولید مواد هسته‌ای درجه تسلیحاتی تا تولید دقیق قطعات و مونتاژ آن‌ها با تکیه بر دانش و توانایی بومی طی شد، و از این رو، کره شمالی قادر است تسلیحات هسته‌ای قدرتمند را به هر تعداد که مایل باشد تولید کند.»

برخی کارشناسان خارجی درباره این ادعای کره شمالی ابراز تردید خواهند کرد، اما خبر تولید این بمب احتمال یک آزمایش هسته‌ای قریب الوقوع را تقویت می‌کند.

در همین حال امروز یکشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در کره شمالی به وقوع پیوست. در پی وقوع این زمین‌لرزه سئول اعلام کرد کره شمالی احتمالا آزمایش هسته‌ای انجام داده است.

انتهای پیام/

تاکید کیم جونگ اون بر توان کره شمالی در ساخت تسلیحات هسته‌ای قدرتمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار