سرپرست وزارت نیرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

پیشرفت ۲۹ درصدی پروژه انتقال آب به سیرجان/سه استان شرقی در انتظار شیرین سازی آب

محمودی گفت:پس از پیشرفت 29 درصدی پروژه انتقال آب خلیج فارس به سیرجان،قرار است شاهد تحقق طرح‌های این چنینی در ۳ استان شرقی کشور باشیم.

پیشرفت ۲۹ درصدی پروژه انتقال آب به سیرجان/تداوم این طرح‌ها در استان‌های شرقی کشورستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرستان سیرجان کرمان، عنوان کرد: استفاده از آب دریا و شیرین سازی آن برای مصارف مختلف طی سال‌های متمادی مورد بحث قرار گرفته، اما امکان استفاده از این ظرفیت برای بخش کشاورزی به علت گرانی ممکن نیست.

وی ادامه داد: مطالعه و بررسی این طرح توسط بخش خصوصی صورت گرفته و قرار بر این است تا آب منتقل شده از خلیج فارس به شهرستان سیرجان به منظور تأمین نیاز‌های حوزه صنعت و مصارف خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

محمودی تصریح کرد: وزارت نیرو وظیفه تخصیص منابع مالی این طرح را بر عهده گرفته، همچنین طرح‌هایی از این قبیل و شیرین سازی آب ۳ استان شرقی کشور در دستور کار معاونت آب وزارت نیرو قرار دارد.

سرپرست وزارت نیرو بیان کرد: هم اکنون در حال بررسی، سازماندهی و ساختاردهی طرح‌های دیگری هستیم که در صورت دستیابی به نتیجه قطعی، در آینده به طور دقیق تری بیان می‌شود.

محمودی در پایان گفت: تاکنون قریب به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این پروژه صرف شده و مطابق با آخرین آمار‌ها این پروژه  حدود ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت انتقال آب شرب از خلیج فارس به سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار