سازمان ملل، ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کرد

سازمان ملل متحد ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی مسلمانان متهم کرد و خواستار اعطای حقوق بیشتر به اقلیت‌ها شد.

سازمان ملل، ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ سازمان ملل ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کرد. از زمان آغاز درگیری ها در 25 ماه اوت دستکم 87 تن کشته شده اند که دوازده تن از قربانیان از نیروهای پلیس و بقیه از مسلمانان بودند.

به دنبال این درگیری ها، ده ها هزار تن از مسلمانان روهینگیایی برای فرار از خشونت ها و درگیری ها به مرز بنگلادش پناه بردند؛ با این حال مقامات بنگلادشی اجازه ورود آنها به بنگلادش را نمی دهند.

در خشونت های یک سال گذشته در میانمار بیش از هشتاد و هفت هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش گریخته اند. آن سان سوچی از رهبران میانمار که سمت مشاور و سخنگوی دولت را نیز بر عهده دارد و برنده جایزه صلح نوبل است، ضمن محکوم کردن حمله روز جمعه گفت «تروریسم به ایالت راخین در غرب کشور رسیده است.»

آن سان سوچی به دلیل سکوت در قبال خشونت بوداییان میانمار بر ضد مسلمانان روهینگیا در طول یک سال اخیر مورد انتقاد شدید نهادهای بین المللی قرار گرفته است. یک کمیسیون بین المللی که کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد آن را رهبری می کند روز پنج شنبه درباره وضع ایالت راخین به دولت میانمار توصیه کرد قدرت و اختیارات بیشتری به اقلیت مسلمان این ایالت اعطا کند تا مانع افزایش گرایشات افراطی در بین مسلمانان روهینگیا شود.

از سوی دیگر سازمان ملل نیز ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کرده است. با افزایش درگیری و خشونت ها در غرب میانمار، شرایط برای زندگی 120 هزار مسلمان ایالت راخین میانمار دشوار تر شده است.

انتهای پیام /

ارتش میانمار به پاکسازی نژادی مسلمانان متهم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار