بودجه بخش جوانان به ۴ هزار میلیارد ریال رسید

وزیر ورزش و جوانان گفت: بودجه بخش جوانان در دولت تدبیر و امید، ۶۷ برابر شد و به چهار هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در پنجمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی که در استانداری برگزار شد، گفت:در سال ۹۲، بودجه بخش جوانان ۶ میلیارد تومان بود در حالی که این اعتبار امروز به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که  نشان دهنده اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در بخش جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:دولت تدبیر و امید بیشترین توجه را به حوزه جوانان داشته و تعداد سازمان‌های مردم نهاد را از ۵۰ سمن در سال ۱۳۹۲ به بیش از بر ۲ هزار سمن در سال جاری افزایش داده است.

سلطانی فر افزود:تعداد سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در دولت دوازدهم به ۵ هزار سمن افزایش پیدا می‌کند.

وی به افزایش خانه جوانان تاکید کرد و گفت:تا سال ۹۲ یک خانه جوان در کشور وجود نداشت؛ ولی امروز چهل و نهمین خانه جوانان کشور در ارومیه افتتاح شد.

سلطانی فر ادامه داد: حل مشکلات ازدواج و اشتغال جوانان از دغدغه‌های اصلی شورای عالی جوانان و کارگروه‌های اشتغال دولت است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام ورزشی افزود: اتمام ۷۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی از ۴ هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور اولویت کاری وزارت ورزش و جوانان دولت دوازدهم است.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه اظهارداشت: دولت بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه برای رسیدن به رشد هشت تا ۱۱ درصدی اقتصادی و ایجاد اشتغال ۹۰۰ هزار نفری به ۷۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

سلطانی فر به اقدامات قابل توجه دولت در بخش‌های مهم اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: کاهش تورم از ۴۰ درصد به حدود هشت درصد و بهبود رشد اقتصادی از منفی ۶ درصد به بالای ۶ درصد از جمله مهمترین اقدامات در حوزه اقتصادی است.

انتهای پیام/م

دولت برای ایجاد ۹۰۰ هزار اشتغال ۷۷۵میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.