مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد؛

رشد سه برابری واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از افزایش سه برابری واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۹ هکتار زمین در قالب ۵۷ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر افزایش داشته است.


وی افزود: شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، ناحیه صنعتی حاجی آباد زرین دشت، ناحیه صنعتی رستم و شهرک‌های صنعتی سپیدان و لار فتح آباد مرودشت بیشترین آمار واگذاری زمین را به خود اختصاص داده اند.


قنبری بیان کرد: مهم‌ترین عوامل رشد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شفاف‌سازی و تسهیل در فرآیند واگذاری زمین، تسریع در بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاران، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی و ارتقای فضای کسب و کار است.


وی اظهار داشت: رشد واگذاری زمین به صنعتگران در شهرک‌های صنعتی استان بیانگر افزایش اشتیاق و استقبال سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تولید استان فارس است.


قنبری با اشاره به افزایش نیافتن قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین در ۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس از ابتدای امسال، گفت: به جز شهرک صنعتی بزرگ شیراز، قیمت واگذاری زمین در سایر شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس قیمت پارسال محاسبه می‌شود.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم اینک در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان شرایط برای واگذاری زمین و جذب سرمایه گذار فراهم است تصریح کرد: در همه شهرستان‌های فارس حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده است.


استان فارس در زمینه دارا بودن سرانه فضای شهرک‌های صنعتی جایگاه دوم را در کشور دارد.
انتهای پیام/ر


شرایط واگذاری زمین و جذب سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار