آسایش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روابط دوستانه با همسایگان، استراتژی مهم ایران/قطر در سیاست‌های خود مستقل عمل می‌کند

سفیر سابق ایران در قطر گفت: قطر کشور مستقلی است و این مسئله را که خود درباره سیاست خارجی و داخلی‌اش تصمیم‌ می‌‎گیرد  را صراحتا اعلام کرده است.

محمدجواد آسایش سفیر سابق ایران در قطر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در پی مشکلات اخیری که عربستان و نیرو‌های متحد آن برای قطر به وجود آورده ایران این کشور را تنها نگذاشت و به این کشور یاری رساند.

وی در ادامه افزود: به دنبال این موضوع سفیر  قطر در تهران که پیش از این احضار شده بود دوباره به محل کارش بازگشته چرا که جمهوری اسلامی ایران همیشه خواهان برقراری بهترین روابط با همسایگان خود به ویژه قطر بوده است.

آسایش درباره ناخشنودی برخی از کشور‌های هم‌پیمان عربستان از افزایش روابط ایران و قطر گفت: طبیعی است برخی کشور‌ها مانند بحرین و امارات از بازگشت سفیر قطر به تهران ناراحت شوند، اما به هرحال قطر کشور مستقلی است و این مسئله را که خود درباره سیاست خارجی و داخلی‌ اش تصمیم‌ می‌گیرد  را صراحتا اعلام کرده است.

سفیر سابق ایران در قطر در پایان گفت: قطر با عربستان و هم‌پیمانانش مشکلات اساسی دارد و ارتباط با ایران  بخشی از  مشکلاتش را تشکیل می‌دهد و اصل مطلب نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار