ورود دو نماینده کنست رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

دو نماینده کنست رژیم صهیونیستی تحت تدابیر شدید امنیتی وارد صحن مسجد الاقصی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون روسیا الیوم، دو نماینده کنست اسرائیل تحت تدابیر شدید امنیتی وارد صحن های مسجد الاقصی شدند.
 
ده ها شهرک نشین نیز با حمایت نیروهای امنیتی اسرائیل این دو نماینده را همراهی می کردند. به محض اینکه مجددا به نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی اجازه داده شد به مسجد الاقصی وارد شوند، «ایهودا گلیک» نماینده پارلمان از حزب راست افراطی لیکود از نخستین اشخاصی بود که وارد صحن مسجد الاقصی شد.
 
ورود او با تدابیر شدید امنیتی همراه بود و نیروهای امنیتی کارمندان اداره اوقاف اسلامی فلسطین و نگهبانان مسجد را در خلال حضور این نماینده از حضور در دفاترشان منع کردند.

«شولی معلم» نماینده حزب افراطی خانه یهود نیز نماینده دیگری بود که تحت تدابیر شدید امنیتی وارد مسجد الاقصی شد. این نماینده در صحن مسجد الاقصی گفت، ما از پلیس اسرائیل تشکر می کنیم که پس از گذشت دو سال از آخرین حضور ما در کنار مجسمه هیکل دوباره این فرصت را برای ما فراهم کرد.

اکنون خبری از مردان و زنان فلسطینی که در این مکان تحصن می کردند نیست و ما با آرامش اینجا قدم می زنیم و من به عنوان یک عضو کنست در اینجا نماز می خوانم.

تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اجازه دادن به نمایندگان کنست برای حضور در مسجد الاقصی با شرط هایی همراه است و دستگاه های امنیتی اسرائیل نیز تدابیری را به منظور جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع در خلال حضور نمایندگان در مسجد الاقصی اندیشیده اند.

از جمله این شروط این است که نمایندگان باید پیشتر قصد خود را برای حضور اعلام و ثبت، از سخنرانی داخل صحن ها خودداری کنند و از مراسم حضور خود فیلمبرداری نکنند. همچنین به اعضای کنست اجازه داده شده است طی یک دوره زمانی آزمایشی، یک روز در هفته در مسجد حضور یابند.

«ناجح بکیرات» مدیر آکادمی اوقاف و میراث مسجد الاقصی گفت: مشاهده می کنیم یکی از اعضای کنست اسرائیل از مسجد الاقصی خارج می شود و می گوید من از عدم حضور تحصن کنندگان فلسطینی و مسلمانان در این مکان خوشحالم. ای مسلمان! ای ملت های عربی! آیا این همان چیزی است که شما می خواهید؟ خیر بلکه این همان چیزی است که پلیس و نظامیان اسرائیلی بعد از سرکوب چندین ساله و طولانی و بعد از بازداشت ها و کشتار و خونریزی خواستار آن بودند.

 
انتهای پیام/  

دو نماینده کنست اسرائیل وارد مسجدالاقصی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار