نشست خبری فيلم تئاتر «آينه‌های روبرو» برگزار شد

نشست خبری فيلم - نمایش «آینه‌های روبرو» با حضور محمد رحمانیان، احسان کرمی ، رویا تیموریان و ... برگزار شد.

محمد رحمانیانبه گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فيلم - نمایش «آینه‌های روبرو» با حضور محمد رحمانیان، احسان کرمی ، رویا تیموریان، داريوش ارجمند، علی عمرانی و ... عصر روز سه شنبه 7 شهریورماه برگزار شد.

در آغاز، رحمانيان کارگردان اين اثر گفت: من ابتدا می خواستم  نمایش «صدام» را بر صحنه ببرم که متاسفانه به علت پر هزینه بودن کار و نیاز ما به تهیه کننده امکان آن فراهم نشد. حتی اگر هم تمام بلیت‌ها فروش می رفت، باز هم ما چیزی حدود یک میلیارد کم داشتیم.

بعد از مدتی بنیاد رودکی قبول کرد که ما را حمایت کند تا این نمایش را بر صحنه ببریم. حتی از ارکستر سمفونیک هم در کار ما استفاده شود. ما حتی تمرین ها را هم شروع کردیم ولی هیچ نتیجه ای دریافت نکردیم؛ چراکه بنياد رودكی در نهايت حمایتی از ما نکرد.

وی در خصوص دلیل انتخاب آينه های روبرو برای اجرا بر صحنه اظهار کرد: من این فیلمنامه را خیلی دوست داشتم. ما قرار بود این متن را در پنج شب فیلمنامه‌خوانی کنیم، ولی مدتی بعد یکی از دوستان گفت حیف است که اين اثر تنها در پنج شب اجرا شود. در نتيجه ما آن را یک فیلم - تئاتر کردیم و به اجرا در آوردیم. ما باید مجوز اجرای این کار را از نويسنده می‌گرفتیم که با ارتباطات و نامه‌نگاری‌هایی که داشتیم این كار انجام شد. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم بودجه زیادی برای تولید نمایش نداشت که ما بتوانیم آن را بر صحنه ببریم. تنها کمک از سوی معاون هنری وزارت ارشاد این بود که نامه نگاری‌های نمایش جدید ما را سریع تر انجام دهد!

رحمانیان در خصوص ترکیب سینما و تئاتر تصریح کرد: در جهان فیلم-تئاتر نزدیک به نود سال قدمت دارد و مسئله جدیدی نیست. این امکانی است که وجود داشته و در ایران هم خیلی ها از آن بهره برده اند. حتی موسیقی نمایش هم مسئله جدیدی نیست. این یک نوع شیوه بیان اجراست. من به دلیل فلش بک هایی که در فیلمنامه وجود داشت، مجبور بودم از یک مدیوم دیگر هم برای تولید این اثر استفاده کنم.

داریوش ارجمند در ادامه گفت: من همیشه دوست داشتم، به تئاتر برگردم. من بچه تئاترهستم و مخصوصا بچه تئاتر شهرستان! شکوهی که از تئاتر در ذهنم داشتم، مرده بود و از تئاتر حقیقی خبری نبود. وقتی بازی در اين نمايش به من پيشنهاد شد،  نقش متناسب با خودم را برگزیدم و نقش یک پدر را بازی کردم. من تلاش کردم که بیشتر از اینکه سینمایی بازی کنم، تئاتری بازی کنم.

علی عمرانی ديگر بازيگر اين فيلم تئاتر اظهار داشت: حضور من در این نمایش اتفاق عجیبی نبود. ما همواره سعی می کنیم که با دل و جان کاری را که شروع کرده‌ایم را به اتمام برسانیم.

در پایان هم رویا تیموریان درباره ارتباط هنرمندان و اهالی رسانه گفت: در سرزمین ما به دلیل شرایط موجود فرهنگی که وجود دارد، هنرمندان باید به یکدیگر تکیه کنند و اهالی رسانه هم باید از حواشی جنجالی کناره بگیرند.


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.