استاندار فارس خبر داد؛

اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی به تقویت صنعت فارس

استاندار فارس گفت: ۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به تقویت صنعت فارس اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد علی افشانی استاندار فارس در بیستمین جشنواره شهید رجایی با اشاره به اختصاص ۱میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی در ۲ سال گذشته به بخش صنعت استان بیان کرد: بخشی از طرح‌های مرتبط امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد دلار از محل فاینانس برای طرح‌های مهم استان اختصاص یافته و از جمله این طرح‌ها طرح فولاد نی ریز و سیمان خاکستری نی ریز است، افزود: مقایسه وضعیت و شرایط استان بر اساس شاخص‌های مهمی که در کشور تولید می‌شوند با دیگر استان‌های کشور نشان می‌دهد که امروز فارس وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته دارد.

افشانی، بیکاری و خشکسالی را ۲ مشکل اساسی پیش روی استان دانست و تصریح کرد: با اشاره به امنیت و آرامش حاکم بر فضای استان امروز در استان شاخص‌ها به گونه‌ای بهبود یافته که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در فارس پس از ۱۲ سال یک درصد از متوسط کشوری کمتر شده است.

استاندار فارس، ادامه داد: ۸۴ درصد اعتبارات عمرانی، ملی و ۱۶ درصد آن استانی بوده، که در مجموعه پیگیری‌ها در مرکز سبب شد میزان تخصیص‌های ملی استان در سال ۹۴ و ۹۵ به بالای ۱۰۰ درصد برسد و با وارد شدن این اعتبارات به استان اشتغال ایجاد می‌شود.

افشانی در خصوص ارتقاء جایگاه استان و موضوع مصارف به منابع بانک‌ها اضافه کرد: مدیران بانک‌های استان در مقایسه با کشور کار‌های ارزشمندی انجام داده اند به نحوی که سیستم بانکی ما موفق شد در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با ۲ رتبه بهبود شرایط از رتبه ۲۹ به رتبه ۲۷ کشور ارتقاء یابد.

وی اظهار کرد: در نشست شورای عالی آب مشکلات حوزه آب استان بررسی و مصوب شد، سالانه در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی فارس آبیاری نوین انجام شود که برای رفع مشکلات آب استان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ت

اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار