ولیئی خبر داد

اجرای بیش از 6 هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد/ پیش بینی جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان نذورات در عید قربان

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: امسال بیش از 6 هزار و 200 طرح خودکفایی و اشتغالزایی ویژه مددجویان کمیته امداد اجرایی می‌شود.

اجرای بیش از 6 هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد/ پیش بینی جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان نذورات در عید قربانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع 57 هزار خانوار مشتمل بر 101 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته 11.2 درصد کاهش یافته اند.

وی با بیان اینکه این خانوارها از 42 بسته حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند، افزود: 46 درصد خانوارها بر اثر فوت سرپرست، 25 درصد بر اثر طلاق، 16 درصد به علت از کار افتادگی، 3 درصد به علت زندانی بودن سرپرست خانواده، 4 درصد به علت بیماری سرپرست و مابقی نیز به دلیل بیماری، بدسرپرستی، معلولیت، متارکه، مفقودی و سربازی سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

ولیئی با اشاره به اینکه 27 درصد از مجموع خانواده‌های تحت پوشش سالمند هستند، عنوان کرد: سالمندان نیز به 3 دسته جوان، میانه و پیر تقسیم می شوند که 15 هزار و 600 سالمند جوان بین 60 تا 73 سال، 13 هزار و 200 سالمند میانه بین 74 تا 90 سال و 900 خانوار دارای سالمند پیر 90 سال به بالا هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: پرداخت کمک معیشت نیز بر دو قسمت است که یک بخش از سوی کمیته امداد معادل 17 میلیارد و 137 میلیون تومان بود که طی 5 ماه نخست سال پرداخت شد و بخش دیگر از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود که امیدواریم این بخش از شهریور ماه بر عهده کمیته امداد قرار گیرد.

وی درباره ارائه خدمات مسکن به مددجویان کمیته امداد عنوان کرد: 22 هزار خانوار مستأجر هستند که با توافقی که با سازمان بسیج سازندگی داشته ایم، برخی تعمیرات مسکن مددجویی انجام شد.

ولیئی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان برای بازسازی و تعمیر منازل مسکونی مددجویان هزینه شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 6 هزار مددجور واجد شرایط پرداخت اجاره تحت پوشش هستند که طی پنج ماه امسال 147 میلیون تومان به آنها پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران بیان داشت: طی پنج ماه امسال تعداد 27 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و به آنها واگذار شده است و همچنین کمک های موردی در خصوص مسکن 2.5 میلیارد تومان بوده که به 12 هزار و 500 نفر پرداخت شده است.

وی درباره ترکیب جمیعتی 57 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد ادامه داد: 55 درصد این خانوارها یک نفره، 30 درصد دو نفره، 11 درصد سه نفره، 3 درصد چهار نفره و یک درصد نیز پنج نفره و بیشتر هستند.

ولیئی تاکید کرد: 13 هزار دانش آموز نیازمند از خدمات مختلف تحصیلی برخوردار هستند، همچنین 2 هزار دانشجوی بومی استان و یک هزار دانشجوی غیربومی نیازمند نیز تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: تعداد 670 زوج طی این مدت به خانه بخت رفته اند و کمیته امداد در زمینه ازدواج، آموزش خانواده، تحقیقات، تامین جهیزیه، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی مددجویان 2 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کرده است، همچنین نرخ طلاق در میان زوج های کمیته امداد کمتر از یک درصد است، در حالی که نرخ طلاق در استان تهران حدود 30 درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از طریق طرح ازدواج آسان نیز 130 زوج به خانه بخت رفته اند، اظهار کرد: در مراسم دهه کرامت که در پنج نقطه تهران برگزار شد، تعداد 9 هزار و 200 نفر از دختران، مادران و زنان سرپرست خانوار شرکت کرده اند.

ولیئی درباره پرداخت وام های ضروری به مددجویان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در تهران دو شعبه صندوق امداد ولایت در خیابان فرجام و مالک اشتر افتتاح شده که با استقبال خیران مواجه شد و از طریق این صندوق ها 4 هزار و 600 فقره وام با کارمزد 3 درصد پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی از مهمترین اهداف راهبردی کمیته امداد است و به این منظور برنامه ریزی هایی در جهت ایجاد اشتغال و پیشگیری از فقر مددجویان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سه نوع سیستم خدمتی برای مددجویان تحت پوشش اجرا می شود که یکی از آنها کارانگیزی است که در این بخش تا سقف 5 میلیون تومان تسهیلات و در بخش توان افزایی نیز تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود، همچنین در زمینه اشتغال و خودکفایی نیز تا سقف 50 میلیون تومان به مددجویان تسهیلات پرداخت می شود.

ولیئی گفت: کارفرمایانی که تعداد 5 نفر از مددجویان را به کار می گیرند، به ازای هر نفر 20 میلیون تومان می توانند از وام قرض الحسنه امداد با کارمزد 3 تا 4 درصد و پرداخت اقساط در 3 تا 5 سال بهره مند شوند، همچنین کارفرمایانی که به طور مستقیم مددجویان کمیته امداد را جذب می‌کنند به ازای هر نفر 450 هزار تومان به آن ها پرداخت می شود و حق بیمه مددجویان در سال اول  به مدت 2 سال  به صورت صد درصد و در سال دوم نیز 50 درصد به کارفرما پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: در مقطع اول و دوم متوسطه، آموزش حرفه آموزی برای دانش آموزان را در نظر گرفته ایم که این افراد طی 3 سال مهارت های تخصصی را فرا می گیرند، همچنین به موسسات کاریابی که در استخدام مددجویان نقش دارند نیز حق الزحمه پرداخت می شود.

وی یادآور شد: به منظور توزیع و فروش محصولات مددجویان با همکاری مترو و شهرداری نمایشگاه های مختلفی برگزار شده که طی این مدت با برگزاری 10 بازارچه مبلغ 3 میلیارد تومان فروش داشته اند.

ولیئی با اشاره به اینکه طی 5 ماه از ابتدای سال تاکنون تعداد 290 نفر از مددجویان جذب بازار کار شده اند، اظهار کرد: در مهر ماه امسال جشن توانمندسازی برای یک هزار و 200 خانواده تحت پوشش در تهران برگزار می شود، همچنین همایش«ایران من جوان بمان» در برج میلاد در روز عید غدیر خم با حضور یک هزار نفر از ایتام و زوج های جوان تحت پوشش برگزار می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران بیان داشت: در روز عید قربان برای دریافت کمک های مردمی  8 پایگاه در سطح استان در نظر گرفته شده است که مردم می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه‌ها ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: این پایگاه‌ها شامل خیابان دماوند بین ایستگاه داریوش و ترمینال شرق ، بلوار معلم انتهای خیابان تختی، تهرانسر بلوار اصلی کوچه 22 کوچه شهید اسدی، انتهای خیابان جیحون خیابان رنجبر،
خیابان دماوند بعد از پل خاقانی، انتهای خیابان هاشمی، جنب پارک زیتون، خیابان قزوین، نبش قلعه مرغی، کهریزک، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید جهان آرا، تهرانسر نیلوفرغربی جنب آتش نشانی و همچنین دو پایگاه نیز در حکیمیه و سعد آباد پیش بینی شده که از 8 صبح تا 8 شب آماده فروش و ذبح گوسفند به مردم هستند و از سوی دیگر دفاتر کمیته امداد نیز آمادگی ارائه خدمات را دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 820 کودک زیر 6 سال تحت پوشش سوءتغذیه دارند، افزود: با همکاری وزارت بهداشت بسته هایی برای تغذیه این کودکان میان آنها توزیع شده که امیدواریم بتوانیم در جهت رفع سوءتغذیه آنها اقدام کنیم.

ولیئی اظهار کرد: تهرانی ها سال گذشته 727 میلیون تومان در روز عیدقربان به نیازمندان کمک کردند که امسال نیز پیش بینی می کنیم میزان کمک های نقدی و غیرنقدی به یک میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: طرح های تامین جهیزیه برای 110 زوج با همکاری مصلی های نماز جمعه در راستای کمک به تامین جهیزیه در مناطق محروم استان تهران اجرا می شود، همچنین با همکاری امور مساجد نیز طرح تامین جهیزیه در 500 مسجد در دستور کار قرار دارد که این طرح از روز عیدقربان تا میلاد پیامبر اجرایی می شود.

وی اذعان کرد: پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی جشن عاطفه ها امسال در روزهای 23 و 24 شهریور  در میادین و مصلی های نماز جمعه استان تهران مستقر می شود، همچنین 5 پایگاه شامل امامزاده صالح(ع)، حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای فردوس و ایستگاه مترو امام خمینی(ره) از اصلی ترین پایگاه های دریافت کمک های مردمی در روز جشن عاطفه ها است.

ولیئی با اشاره به اینکه 13 هزار دانش آموز نیازمند کمک هستند، گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها در روز 19 مهرماه در مدارس کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
4 تا پاراگراف مونده به آخر اومده داداش خبر رو اگه بخونی میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
پیش بینی نذورات کجای خبر اومده
آخرین اخبار