آیت الله حسینی بوشهری:

واقعه غدیر منحصر به دهه ولایت نیست

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که واقعه غدیر منحصر به دهه ولایت نیست بر تبیین و بازسازی این واقعه مهم تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله حسینی بوشهری،معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  گفت: واقعه غدیر منحصر به دهه ولایت نیست بلکه ‌باید در طول سال به این امر مهم اهتمام داشت و آن را زنده نگه داشت و این به دلیل آن است که واقعه غدیر محدود به مکان و زمان خاصی نیست. آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: واقعه غدیر نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد و می‌بایست در راستای تبیین و بازسازی این واقعه مهم تاریخ اسلام تلاش کرد.

وی افزود: واقعه غدیر هنوز همانند عاشورا جایگاه خود را پیدا نکرده است که در راستای احیا و زنده نگه داشتن واقعه غدیر ‌باید اهتمام لازم را داشته باشیم تا این اتفاق بزرگ از اذهان به فراموشی سپرده نشود.

  معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدر دانی از برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای بازسازی واقعه غدیر در شهرهای مختلف کشور بیان داشت: خوشبختانه این واقعه به گونه‌ای بازسازی می‌شود که حساسیتی بر نمی‌انگیزد و این بازسازی فقط با توجه به مخاطبان شیعه صورت نگرفته است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در خصوص زنده نگه داشتن غدیر باید برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گیرد، افزود: سخنرانی‌ها، اطعام دادن، انتقال پیام غدیر با زبان هنر و برگزاری همایش‌های مختلف می‌تواند در این راستا مؤثر باشد و باید تلاش کرد تا با بهره‌برداری از ابزارهای مختلف واقعه بزرگ غدیر را تبیین کرد.

وی  ادامه داد: آنچه که در برنامه ریزی‌های مربوط به واقعه غدیر مهم به شمار می‌رود این است که باید تلاش کنیم تا معرفت افراد نسبت به امام علی(ع) افزایش یابد و این موضوع نباید مورد غفلت واقع شود و باید زندگی امیرالمؤمنین(ع) الگوی رفتاری افراد جامعه باشد.

  معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه ولایت فقیه در حقیقت استمرار امامت است، افزود: نقش رهبری در واقعه غدیر آشکار است که اگر بتوان ولایت فقیه را با غدیر پیوند دهیم مفهوم مورد نیاز در حوزه غدیر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ش

ضرورت تبیین واقعه غدیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار