قم برای مرکزیت صنایع ریلی کشور پتانسیل خوبی دارد

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت:استان قم با توجه به نزدیکی به پایتخت،پتانسیل خوبی برای مرکزیت صنایع ریلی کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛خوشنویسان،سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم گفت: با توجه به مرکزیت استان قم و نزدیکی به پایتخت، استان قم آمادگی دارد با حمایت وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به عنوان مرکز صنایع ریلی کشور ثبت شود.

وی با بیان اینکه استان قم ظرفیتهای سرمایه گذاری بسیاری را در زمینه زیرساخت های شبکه ریلی و تجهیزات دارد اظهار کرد: در مجموعه مسئولین استانی این اعتقاد وجود دارد که قم پتانسیل اینکه مرکز صنایع ریلی کشور شود را دارد و در این زمینه همه توان استان را برای محقق شدن این پیشنهاد را داریم.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم افزود: مطالعات بسیاری در مورد راه آهن استان در ستاد اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است و امیدوارم با حمایت وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت راه و شهرسازی این مهم به انجام برسد.

خوشنویسان با بیان اینکه از 4 کریدور ریلی کشور، 3 کریدور از استان قم عبور می کند و می توان زمینه توسعه مسافری و باری را توسعه بخشید.

وی تاکید کرد: در صورتی که قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان به شبکه ریلی کشور افزوده شود، در بخش ریلی، جاده ای و قطار پرسرعت جمعاً 14 میلیون نفر مسافر در استان قم جابه جا می شوند که هم اکنون با توجه به نبود قطار پرسرعت در سال 95 ، 7 میلیون نفر مسافر جابه جا شدند.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم از تشکیل کارگروه سرمایه گذاری ریلی به پیشنهاد محمد بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و افزود: تشکیل این کارگروه نقش سازنده ای در شبکه ریلی استان و کشور ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

آمادگی استان قم برای مرکزیت صنایع ریلی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار