مدیر کل راه آهن قم:

افزایش سرعت قطارها بانصب سوزن های سنگین

مدیرکل راه آهن قم گفت:با نصب سوزنهای سنگین سرعت قطارها روی سوزن تا 160 کیلومتر افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مدیر کل راه آهن قم گفت : در این طرح ١٦ دستگاه سوزن در مسیرهای اصلی نصب و به بهره برداری خواهد رسید پیش بینی می شود با یرنامه ریزی های صورت گرفته در شهریورماه این طرح به اتمام برسد.

وی با بیان این که سوزن های سنگین جایگزین سوزن های سبک فعلی می شوند، اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت این سوزها بسیار گران است و در صورت تامین اعتبار برای سایر ایستگاه های راه آهن قم نیز استفاده خواهد شد.

اعتماد به مزیت های این طرح اشاره وعنوان کرد: افزایش سرعت سیر قطارها روی سوزن تا 160 کیلومتر بر ساعت ، پایداری ، استحکام بیشتر سوزن و افزایش ایمنی سیر قطارهای عبوری از روی سوزن، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری ، راحتی سیر وسایط نقلیه روی سوزن و عمر طولانی آنها از جمله مزیت های سوزنهای سنگین است.

وی ادامه داد : سوزنهای سنگین در فاز نخست در ایستگاه قمرود که موقعیت راهبردی دارد نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت سپس در صورت تامین اعتبار و تقبل هزینه ها در سایر ایستگاههای راه آهن قم نصب خواهد شد شایان ذکر است که ایستگاه قمرود با توجه به موقعیت مهمی که در مسیر ریلی کشور دارد در اولویت نصب قرار گرفته است. ایستگاه قمرود در سه راهه مهم مسیر ریلی قم از یک طرف به تهران و از طرف دیگر به ایستگاه محمدیه و اصفهان متصل است .

انتهای پیام/ح

فازنخست نصب سوزن های سنگین ، ایستگاه قمرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار