اتحادیه اروپا: کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند

اتحادیه اروپا از کره شمالی خواست آزمایش‌های موشکی و برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند و روند گفتگو را از سر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در بیانیه‌ای از کره شمالی خواست آزمایش‌های موشکی را متوقف کند و روند گفتگو را از سر بگیرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: «جمهوری دموکراتیک کره تعدادی موشک بالستیک را پرتاب کرد که این گونه اقدامات نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و به شدت صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند. کره شمالی باید همه پرتاب‌های موشکی خود را که در آن از فناوری موشکی بالستیک استفاده می‌شود، متوقف کند و همه برنامه موشکی بالستیک خود را به طور کامل، غیرقابل بازگشت و قابل اطمینان -همانطور که شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است-کنار بگذارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این یک ضرورت فوری برای کاهش تنش در شرایط شبه‌جزیره کره است. ما انتظار داریم کره شمالی از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر اجتناب کند و فورا در یک گفتگوی جدی و مورد اطمینان با جامعه بین‌المللی با هدف دنبال کردن فرایند کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود به شیوه‌ای غیرقابل بازگشت، قابل اعتماد و کامل از طریق ابزار صلح‌آمیز وارد شود. اتحادیه اروپا از فرایند مشورت و گفتگو با شرکای کلیدی در این خصوص حمایت می‌کند.»

انتهای پیام/ 

اتحادیه اروپا از کره شمالی خواست آزمایش‌های موشکی‌اش را متوقف کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
به آمریکام بگین مانورا رو متوقف کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
اینا هم باحالن،به آمریکا بگن موشک بالستیک خودت و متوقف کن
آخرین اخبار