موج گسترده تبعیض نژادی در آمریکا؛

دو برابر بودن آمار بیکاری کارگران سیاه‌پوست آمریکا در مقایسه با کارگران سفیدپوست

الشرق الاوسط به بررسی سیاست‌های آمریکا در خصوص سیاه‌پوستان و دو برابر بودن آمار بیکاری این افراد در مقایسه با سفیدپوستان پرداخت.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی به بیکاری کارگران سیاه پوست آمریکایی پرداخت و نوشت میانگین بیکاری در میان کارگران سیاه دو برابر میانگین بیکاری کارگران سفید پوست آمریکایی است.

این روزنامه در ادامه نوشت: میانگین بیکاری کارگران سیاه پوست در سال جاری به 7.4 درصد می رسد. این در حالیست که میانگین بیکاری کارگران سفید در همین سال 3.8 درصد است. همچنین میانگین بیکاری دانشجویان سیاه پوست 4.2 درصد و میانگین بیکاری دانشجویان سفید پوست، 2.5 درصد است.

 الشرق الاوسط تاکید کرد: پس از جان گرفتن دوباره اقتصاد آمریکا چنانچه صاحبان مشاغل به دنبال جذب نیروهای جدید باشند، سیاه پوستان وقت بیشتری برای انجام کار دارند و حقوق کمتری می خواهند، اما این شرایط از سال 1996 تا 2000 ثابت مانده است.

گفتنی است تبعیض نژادی در آمریکا تنها به استخدام نیروها محدود نمی شود، بلکه سیاست های تبعیض‌آمیز بسیاری در این کشور بر سیاه پوستان حاکم است که از آنها می توان به کمبود بودجه مراقبت از کودکان سیاه پوست، کمبود دستمزد سیاه پوستان و محدودیت وسایل حمل و نقل در مناطقی که بیشتر ساکنان آن از سیاه پوستان هستند، اشاره کرد.

اقتصاد آمریکا به دلیل افزایش میزان بیکاری در بین سیاه پوستان آمریکایی دچار افول شد و این وضع تا زمانیکه کارگران سیاه پوست از امتیازات کمتری برخوردار باشند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ 

 

بیکاری کارگران سیاه‌پوست آمریکایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار