وقوع درگیری میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ در کالیفرنیا

تظاهرات حامیان و مخالفان دونالد ترامپ در برکلی کالیفرنیا، در نهایت به وقوع درگیری میان آنها منجر شد.

وقوع درگیری میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ در کالیفرنیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، روز گذشته حدود ساعت 11 صبح به وقت محلی میان حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مخالفان وی در برکلی کالیفرنیا درگیری رخ داد. بیش از 1000 تظاهرکننده نزدیک دانشگاه برکلی در شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا تجمع کردند. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای ضدترامپ و ضدنژادپرستی علیه رئیس جمهور شعار سر می دادند.

این تظاهرات در نهایت به وقوع درگیری میان مخالفان و حامیان ترامپ منجر شد. در طول این درگیری ها هم چند نفر بازداشت شدند. بر اساس گزارش روزنامه تایمز، در این تظاهرات تعداد مخالفان ترامپ از حامیان وی به شدت بیشتر بود.

بر اساس اعلام رسانه ها، قرار بود گروه های راست افراطی تظاهراتی در روز شنبه برگزار کنند که به دلیل نگرانی مقامات برکلی از احتمال وقوع حوادثی مشابه خشونت های شارلوتسویل، این تظاهرات برگزار نشد. به جای آن گروه های مخالف نژادپرستی این تظاهرات را در روز یکشنبه برگزار کردند.

روز شنبه هفته گذشته فعالان ضدنژادپرستی و گروه های راست افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری ها یک خودرو شماری از تظاهرکنندگان را زیر گرفت که به کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن 18 نفر منجر شد. محکوم شدن دیرهنگام این حوادث از سوی دونالد ترامپ و اینکه وی هر دو طرف را برای وقوع این خشونت ها مقصر دانست، انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

تظاهرات مخالفان ترامپ در کالیفرنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار