بطحایی در جمع خبرنگاران؛

معوقات فرهنگیان حدود ۱۰۰۰ میلیارد است/ رفع مشکلات آموزش و پرورش عزم ملی می‌طلبد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت معوقات فرهنگیان گفت: برای رفع مشکلات عزم ملی می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش که عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت نیروی انسانی و فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: در آغاز سال تحصیلی ۱۳ میلیون دانش آموز شروع به تحصیل می‌کند و یک هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب در ۱۳۸ میلیون جلد آماده شده است که در شهرستان‌ها از ۲۰ شهریور و تهران ۲۵ شهریور توزیع می‌شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای کتاب‌های جدیدالتالیف آغاز شده و معلمان دوره‌های مربوط را طی می‌کنند و ۸۱۰ پروژه عمرانی برای مهر افتتاح میشود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود هزار کلاس درس هنوز خشت و گلی است و حدود هزار و ۸۰۰ کلاس کانکسی داریم که در برنامه‌های سال ۹۷ با وضعیت مناسبتری به آموزش ادامه خواهیم داد.

بطحایی عنوان کرد: از سال جاری تا ۴ سال آینده تعداد زیادی از معلمان شرایط بازنشستگی پیدا می‌کنند و در جلسات با مدیران کل درخصوص روش‌های مختلف تامین و جایگزینی افراد بررسی انجام شد و مطرح شد افراد توانمند که تمایل به ادامه کار دارند بازنشستگس را به تاخیر بیاندازند.

وی ییان کرد: البته از دانشگاه فرهنگیان حدود ۲۰ هزار نفر جذب نیرو خواهیم داشت و در مذاکره با سازمان برنامه و بودجه وضعیت نیرو‌های حق التدریس را مشخص کردیم تا مانند سال‌های قبل بخشی از حق التدریس‌ها را تامین کنسم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به نظر میرسد به لحاظ کسری نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید مشکل نداشته باشیم.

بطحایی در مورد اولویت‌های کاری خود عنوان کرد: شناخت ضعف و قوت شرط لازم است، اما کافی نیست این آشنایی با مسائل آموزش و پرورش لزوما چاره حل مشکلات نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با مشکلات. مزمنی رو به رو است که نیاز به همت جمعی و گفتمان ملی دارد و امیدوام با آمادگی دولت و رای اعتماد نمایندگان به اموزش و پرورش زمینه‌های گفتمان فراهم شود تا بتوان به تدریج درد‌های مزمن و قدیمی را برطرف کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول ۶ زیر نظام دارد که تا این زیرنظام‌ها تصویب نشود و امکان اجرای آن نخواهد بود و سه زیر نظام آماده بررسی و تصویب است که در یک یا دو ماه اینده در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد، اولین زیرنظام مدیریت و رهبری است که در دستور کار قرار دارد و با تصویب تمام زیر نظام‌ها تکلیف ما برای عملیاتی کردن راهکار‌ها روشن خواهد شد.

بطحایی درباره نیروی انسانی پیش دبستانی‌ها بیان کرد: مربیان پیش دبستانی براساس قانون مجلس در حال به کارگیری هستند البته در حوزه کارشناسی نظراتی درباره استخدام آن‌ها داریم و این موضوع در دستوکار مجلس است و هر چه به تصویب برساند مکلف به اجرا هستیم و نظرات کارشناسی می‌دهیم تا یه کارگیری ان‌ها موجب کاهش کیفیت نشود.

وی ادامه داد: مطالباتی در آموزش و پرورش وجود دارد که در چند روز اخیر سه جلسه با سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم و اخرین فهرست نهایی شده است و مطالباتی که اولویت اول ارد را تنظیم کردیم و امیدواریم وضعیت درامدی خزانه طوری باشد تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از ان را تامین کنیم حدود هزار میلیارد تومان جمع کل معوقات از جمله حق التدریس و حق الزحمه است. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
خوبه بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
معلم درمانده
۰۰:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
از مجلس درخواست می کنیم به تاسیس وزارت اموزش وپرورش رای بدن .از شروع دولت بی تدبیر ونا امید عملا اموزش وپرورش از لیست وزارتخانه ها خارج شده ونیاز به تاسییس دوباره می خواد.اقای روحانی هفت سالگید یادت که همین معلمی که همه جوره عذابش می دید چجوری بهت خواندن ونوشتن یاد داد.خجالت هم خوب چیزیه که شما ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
پویش "نه به اضافه کار"
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۰۱:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
حق تدریسها چرا پرداخت نمی شود بعد از گذشت ماه ها بخشی ازانرا پرواخن کنند خجالت اور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
بازم دروغ جدید . چقدر اینها دروغ میگن . یه عده ای هزار هزار میلیارد می دزدن می برن اونوقت حق الزحمه چند ماه پیش معلم ها رو نمی دن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
ازبس وعده های دروغین شنیدیم دیگه گوشمون پر شده از دروغ پشت دروغ . بابا بس دیگه. بگید نمیدیم خلاص . ملت بیچاره را سر کار نذارید
Iran (Islamic Republic of)
zA.F
۱۶:۰۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
لاقل توی تعطیلی تابستان که خیلی منت روسر معلمها میذارید پرداخت می کردید که لاقل یه استفاده ای توی ایام تعطیلی می کردن اول مهر می خوایم اصلا ندنش. قرار بود اخر خرداد بعد شد اخر تیر بعد اواسط اواخر مرداد بعد شهریور. حالا مهر هم میرسه میبینیم
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۲۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
باسلام معلم چه گناهی کرده که به موقع رفته کارشو به موقع انجام داده و حالا از آذر95 تاکنون اضافه کارشو ندادید که پنج ماه و نیم شده و الانم داره سال تحصیلی جدید شروع میشه!!؟؟الانم که آقای وزیر وعده سرخرمن میده
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۵:۲۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
باسلام معلم چه گناهی کرده که به موقع رفته کارشو به موقع انجام داده و حالا از آذر95 تاکنون اضافه کارشو ندادید که پنج ماه و نیم شده و الانم داره سال تحصیلی جدید شروع میشه!!؟؟الانم که آقای وزیر وعده سرخرمن میده
-
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
آقای وزیر کی میای دبیرستان چمران را افتتاح میکنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
ای بابا ،بازم وعده ی سر خر من برای فرهنگیان،تو که نمیتونی معوقات فرهنگیان رو پرداخت کنی چرا اومدی وزیر شدی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۰۱:۲۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
وزیر محترم.
درصورتی که حق التدریسی شاغلین را بعد ازچند ماه به طورکامل(۵.۵ماه)تا قبل ازسازماندهی آنهاپرداخت نفرمایید به یقین درمهر۹۶باپویش سراسری کسی حق التدریسی تقبل نمی کند وبازنشستگان وسایر نیروها هم همکاری نخواهند کرد وبعدهم شاهد خالی ماندن کلاسها با وجود ورود نیروهای جدید،خواهیم بود.این گوی واین میدان.
Iran (Islamic Republic of)
معلم 30سال و 4 ماه خدمت
۲۲:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
ماکه داریم اول مهرماه 96 بازنشسته می شویم ولی هنوز که هنوز است مبالغ دیون رتبه عالی ما را از سال 91 است پرداخت نکرده اند و هرچه به حسابداری اداره می رویم جوابی هم به ما نمی دهند ولیکن برای بازنشستگی مبلغ یک میلیون و سیصد و بیست هزار تومان بابت عدم کسر مقرری ماه اول حقوق 4 سال خدمت آخر آقای احمدی نژاد و ارتقاء رتبه شغلی از خبره به عالی از ما گرفتند خدا به داد آ. پ و فرزندان میهنمان برسد با این وضعیت نابسامان مدارس و بی انگیزگی معلمان ./
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
آقای عزیزی که خبرها رو تایپ میکنی. لطفا بیشتر دقت کن.
Iran (Islamic Republic of)
معلم بیست وپنج سالرسابقه
۱۹:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
ای بابا
آخرین اخبار