بهره برداری از 17 پروژه راهسازی در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح 17 پروژه راهسازی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری،مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در بخش مسکن  270 واحد مسکن مهر با اعتبار 18 میلیارد و 500 میلیون تومان در سطح استان اردبیل افتتاح می‌شود و نیز در حوزه راه نیز 17 پروژه با اعتبار 26 میلیارد و 600 میلیون تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از جمله پروژه‌های راهسازی می‌توان به بهسازی جاده‌ها، اجرای لکه‌گیری و روکش آسفالت بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در نقاط مختلف استان اردبیل اشاره کرد که 69.7 کیلومتر طول پروژه‌های راهسازی است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در توضیح عملکرد چهار ساله راه و شهرسازی استان در دولت یازدهم بیان کرد: در حوزه فنی و اجرایی 21 پروژه در سطح استان اردبیل اجرا، اتمام و به بهر‌ه‌برداری رسیده است که 19 هزار و 682 مترمربع زیربنا داشته و 29 میلیارد و 900 میلیون تومان برای احداث آن‌ها اعتبار هزینه شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به احداث و افتتاح بیمارستان 32 تخت‌خوابی شهرستان کوثر اشاره کرد.

حیدری تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های حائز اهمیت احداث بیمارستان 160 تحت‌خوابی پارس‌آباد است که تا به امروز برای اجرای این پروژه 30 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز 11 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که در حال حاضر این پروژه 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا اواخر مهر ماه امسال بیمارستان 160 تختخوابی پارس‌آباد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تکمیل و برای تجهیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در حوزه بازآفرینی شهری اهتمام به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در مرکز استان و شهرستان‌های آن مورد توجه قرار گرفته که یک هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در سطح استان اردبیل برای متقاضیان پرداخت و یک هزار و 500 واحد از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

حیدری افزود: در حوزه مسکن مهر 41 هزار و 379 واحد مسکن مهر برای شهرهای بالای 25 هزار خانوار در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده بود که 25 هزار و 871 واحد در دولت یازدهم با اعتبار بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: بعد از احداث واحدهای مسکن مهر زیرساخت‌های مورد نیاز برای این شهرک‌ها نیز توسط راه و شهرسازی مورد توجه قرار گرفته که در این راستا 6 مدرسه در مساکن مهر با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان، 7 مسجد و یک باب کلانتری در مسکن مهر استان اردبیل اجرا و در اختیار این مردم قرار گرفته است.

وی گفت: از جمله پروژه‌هایی که در سکونتگاه‌های غیررسمی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اجرا می‌شود می‌توان به احداث سالن ورزشی در منطقه ایران‌آباد منطقه شهر اردبیل اشاره کرد که در حال حاضر 75 درصد فیزیکی دارد و نیز برای کانال‌های سنگی و آسفالت معابر در سکونتگاه‌های غیررسمی از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در ارتباط با ساماندهی این مناطق است.

انتهای پیام/ح

پرداخت تسهیلات کم بهره در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.