دست کم ۱۱۰۰ غیرنظامی در حملات ماه اخیر در سراسر افغانستان کشته شده‌اند

در حمله‌های اخیر گروه‌های شورشی بر غیر نظامیان، دست کم یک هزار و یک صد تن قربانی شده‌اند.

دست کم ۱۱۰۰ غیرنظامی در حملات ماه اخیر در سراسر افغانستان کشته شده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه های تندرو با آغاز سال جاری حملات شان را بر غیر نظامیان شدت داده اند، چنانکه در حمله موتر بم در چهار راهی زنبق ۱۵۰ غیر نظامی جان باختند و ۴۵۰ تن زخمی شدند،

در حمله طالبان به دره میرزااولنگ سرپل ۴۰ غیر نظامی جان باختند و حمله مهاجمان مسلح بر نمایندگی کابل بانک در شهر لشکرگاه ۳۸ ملکی جان باخت و در مسجد جوادی هرات نیز ۳۸ غیر نظامی جان باختند و دست کم ۶۰ تن دیگر زخمی شدند و پس از آنکه طالبان ولسوالی تیوره غور را تصرف کردند، ۱۷ باشنده آن را تیر باران کردند و در تازه ترین مورد، در حملۀ داعشیان بر مسجد امام زمان در کابل، ۴۰ غیرنظامی جان باختند و ۹۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

محمد بلال صدیقی، سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر میگوید، در رویدادهای اخیر دست کم ۱۱۰۰ قربانی شده اند که این رقم بی پیشینه است.

در همین حال هشدارها بر این است که اگر مردمان کشور در برابر گروه های شورشی یک دست نشوند، جنگ مذهبی کشور را به نابودی خواهد برد.

بر بنیاد گزارش سازمان ملل متحد در شش ماه نخست سال روان میلادی بیشتر از 1 هزار و شش صد غیر نظامی در افغانستان جان باخته اند و بیش از سه هزارو پنجصد تن دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار