شورای صلح و نجات افغانستان:

گزینه نظامی راه حل نیست/ طرف‌های جنگ قادر به حذف یکدیگر نیستند

قاضی اعلام کرد که طرف‌های جنگ در افغانستان قادر به حذف یکدیگر نیستند و بهترین گزینه برای حل مشکلات راه حل سیاسی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گل‌رحمان قاضی رئیس شورای صلح و نجات افغانستان اعلام کرد که طرف‌های جنگ در افغانستان قادر به حذف یکدیگر نیستند و بهترین گزینه برای حل مشکلات این کشور راه حل سیاسی است.

وی در نشست خبری در کابل گفت که راه حل موضوع افغانستان مصالحه است اما حکومت برای تامین صلح پایدار هیچ برنامه‌ای روشنی ندارد.

به گفته گل‌رحمان قاضی گزینه نظامی در افغانستان ناکام است زیرا اگر تامین صلح از طریق نظامی ممکن بود آمریکا و متحدانش تا کنون توانسته بودند که صلح در افغانستان را تامین کنند اما بجای آن جنگ تشدید شده است.

این سیاستمدار افغان تاکید کرد که جنگ افغانستان به نفع کشورهای خارجی است و برای افغان‌ها جز بدبختی نتیجه‌ای دیگری ندارد.

«موسی‌ فریور» معاون شورای صلح و نجات افغانستان نیز خاطرنشان کرد که برای برقراری ثبات و تامین صلح در افغانستان باید مردم این کشور با هم متحد شوند.

وی افزود: اگر صلح به نفع کشورهای همسایه و خارجی‌ها می‌بود تا کنون در افغانستان تامین شده بود اما صلح به نفع آنها نیز نیست پس جنگ را ادامه می‌دهند، برای پایان دادن به این جنگ همه ملت با هم تلاش کنند.

«امین‌الدین مظفری» سخنگوی «شورای عالی صلح افغانستان» در واکنش به عدم برنامه مشخص دولت افغانستان تاکید کرد که استراتژی روشنی برای صلح آماده شده و فرصت‌های گفت‌وگو وجود دارد.

این در حالی است که در استراتژی جدید واشنگتن دونالد ترامپ به تشدید آتش جنگ، افزایش نیروهای آمریکایی و فشار بر پاکستان برای حل بحران در افغانستان تاکید کرده است.

برخی از کارشناسان معتقدند که راه حل بحران در افغانستان در کنار اعمال فشار بر اسلام‌آباد در واقع تفاهم آمریکا با کشورهای منطقه و حمایت از روند صلح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار