ولایتی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

ایران پیشگام علم پزشکی در دنیا

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری‌ گفت: اولین دانشگاه علوم پزشکی دنیا جندی‌شاپور است که به مردم خدمات بهداشتی و درمانی می داد.

ایران پیشگام علم پزشکی در دنیابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی‌ رئیس بیمارستان‌ مسیح دانشوری‌ صبح امروز‌ در مراسم تودیع و معارفه‌ رؤسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید‌ بهشتی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌ها اگر فی‌ سبیل‌الله باشد جز زحمت چیزی نبوده و مگر آنکه انسان قصد و نیت کند و الا‌ با برداشتن پیوندی و گذاشتن آقاجانی‌ چیزی از این افراد کم یا به آنها اضافه نمی‌شود.

 وی بیان کرد: وزیر بهداشت اگر منافع مالی را مدنظر‌ خود قرار داشت نباید مسئولیت این وزارتخانه‌ را قبول می‌کرد زیرا جز زحمت چیزی برای وی ‌ندارد، باید برای سلامتی مردم کارهای خوبی انجام داد چرا که آنها از جان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور در طی سال‌های دفاع مقدس گذشتند‌.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری‌ ادامه داد: ما در حوزه سلامت پیشتاز‌ هستیم به طوریکه اولین بیمارستان دنیا تحت عنوان دانشگاه جندی‌شاپور‌ با هدف ارائه‌ خدمات درمانی به مردم کشورمان ‌راه‌اندازی شده بود.

وی عنوان کرد: رازی بنابر قول ابوریحان‌ 180 کتاب و رساله‌ در طول عمر خود نوشته‌ است و کتاب‌ الحاقی‌ اولین کتاب تخصصی‌ بالینی وی محسوب‌ می‌شود.

ولایتی تأکید کرد: رازی‌ کار پزشکی را از 40 سالگی‌ شروع کرده و همچنین دانشمند‌ دیگری به عنوان خواجه‌ نظام‌الملک‌ نیز 11 بیمارستان‌ در کنار پادگان‌ها ساخته است‌.

 وی یادآور شد: کشور ما از پایه‌گذاران‌ علم پزشکی هستیم‌ و جامعه پزشکان‌ همانند روحانیت‌ مغتنم‌ بوده و محرم‌ اسرار مردم هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.