ضرورت توسعه طرح تفکیک دوره ای در مدارس استان ایلام

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به اینکه طرح تفکیک نظام دوره ای مدارس ابتدایی استان تاکنون در 50 مدرسه اجرا شده گفت: توسعه این طرح در مابقی مدارس این مقطع تحصیلی از برنامه های این اداره کل در سال تحصیلی جدیداست.

ضرورت توسعه طرح تفکیک دوره ای در مدارس استان ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مهرانگیز جلیلیان اعلام کرد: بر اساس بیانیه فصل سوم سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش ماموریت دارد با تاکید بر شایستگی های پایه، زمینه دستیابی دانش آموزان در سنین لازم تعلیم در 12 پایه تحصیلی (چهار دوره 3 ساله) را فراهم کند.

جلیلیان با اشاره به اضافه شدن پایه تحصیلی ششم در مقطع ابتدایی در نظام جدید آموزشی اضافه کرد: در اجرای نظام دوره ای مقطع ابتدایی باید به دو دوره (3 - 3) تفکیک شوند که این طرح تا سال تحصیلی گذشته در 50 مدرسه ابتدایی پر جمعیت استان اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را تفکیک سنی و تقویت تربیت و تحصیل دانش آموزان عنوان کرد و افزود: سیاست این اداره کل اجرای این طرح در همه مدارس ابتدایی است و در صورت وجود فضای لازم در تمامی مدارس ابتدایی پر جمعیت اجرا خواهد شد.

جلیلیان با بیان اینکه این طرح در مهرماه امسال در شمار دیگری از مدارس ابتدایی اجرا می شود گفت: به علت اینکه فضای مورد نیاز وجود ندارد نظام دوره ای تاکنون تنها در 50 مدرسه استان انجام گرفته و تعدادی از مدارس ابتدایی مراکز شهرستان ها بویژه مرکز استان به تفکیک دوره ای نیاز دارند.

وی اجرای گسترده این طرح را نیازمند وجود فضاهای آموزشی به تعداد مورد نیاز دانست و گفت: در صورت تامین فضا این طرح در تمامی مدارس ابتدایی استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/اس

اجرای طرح تفکیک دوره ای در 50 مدرسه استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.