در تذکر شفاهی مطرح شد؛

ذوالنور: مجلس باید با هیئت عزاداری فرق داشته باشد/مطهری: قرائت گزارش لغو سخنرانی مشهد پارتی بازی نبود

نماینده قم گفت: تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی موضوع ممانعت از برگزاری سخنرانی مطهری در مشهد به دلیل نسبت فامیلی وی با رئیس مجلس است.

ذوالنور: مجلس باید با هیئت عزاداری فرق داشته باشد/مطهری: قرائت گزارش لغو سخنرانی مشهد پارتی بازی نبودبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم با استناد به بنده 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر حفظ شئونات مجلس از سوی هیئت رئیسه اظهار داشت: آقای مطهری! سیستم قرعه کشی و ثبت نام باید در مجلس رعایت شود، با وجود اینکه اسم آ‌قای کواکبیان به عنوان نفر اول نبود، شما به وی اجازه صحبت دادید و بنده به شما عرض کردم با توجه به اینکه وی می‌خواهد درباره گزارشی که در مورد علل ممانعت از سخنرانی شما در مشهد قرائت شده است، صحبت کند صلاح نیست که این اجازه را به وی بدهیم چرا که شائبه یک تبانی به نفع شما می‌شود و خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه هرچند تهیه گزارش کمیسیون شوراها درمورد علل ممانعت از این سخنرانی هم شائبه است، اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان از جمله کریمی قدوسی و نقوی حسینی به استان‌های مختلف می‌روند و سیستم دولتی سخنرانی آنها را به هم می‌زند و باید پرسید مگر می‌شود یکی نماینده باشد و یکی نماینده‌تر باشد!

ذوالنور تصریح کرد: آقای مطهری! پس از بر هم خوردن سخنرانی شما در مشهد چون برادر خانم رئیس مجلس هستید کارگروه ویژه تشکیل شد ولی نمایندگان دیگر که به کرات در سراسر کشور سیستم دولتی سخنرانی‌شان تعطیل می شود نه صدایشان به جایی می رسد و نه نسبت فامیلی با رئیس مجلس دارند که کارگروه ویژه‌ای برای بررسی موضوع تشکیل شود.

نماینده مردم قم تصریح کرد:‌ مردم و نمایندگان عقل و فهم و درک دارند و سوءگیری نایب رئیس مجلس نادرست است و باید برداشت و قضاوت را به خود مردم واگذار کنیم.

وی تأکید کرد: یا باید سیستم قرعه کشی در مجلس را تعطیل کنیم تا هرکسی که صدایش بلندتر است خارج از نوبت صحبت کند یا اینکه اگر سیستم قرعه کشی مطرح است باید رعایت شود، مجلس باید با هیئت عزاداری فرق کند، سیستم و انتظام دارد و شأن مجلس باید حفظ شود.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار اظهار داشت: برداشت ما از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی علل ممانعت از برگزاری سخنرانی بنده در مشهد به خاطر نسبت فامیلی با رئیس مجلس درست نیست.

وی ادامه داد: مسئله مشهد حالت خاصی بود و در کل کشور تاکنون اتفاق نیفتاده بود که دادستان به دلیل احتمال وقوع جرم خود از برگزاری این جلسه ممانعت و آن را تعطیل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دادستان قبل از اینکه تصمیمی از سوی شورای تأمین گرفته شود رأسا خود احتمال وقوع جرم داده بود که چینن مسئله‌ای تاکنون رخ نداده بود که همان زمان با عکس‌العمل بسیاری از نمایندگان مواجه شد و رئیس مجلس دستور تهیه گزارشی از سوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور را داد.

مطهری خاطرنشان کرد: ‌البته بنده از دو روز پیش بارها به آقای لاریجانی و پزشکیان گفتم که بهتر است این گزارش خوانده نشود چرا که راحت نیستم یک ساعت در مجلس درباره من صحبت شود اما گفتند چون گزارش چاپ شده امکان خروج وجود ندارد و نهایتا قرار شد که قرائت شود اما هیچ گونه پارتی بازی نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار