استاندار فارس خبر داد؛

تا پایان امسال تمام روستا‌های استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

استادار فارس گفت: گاز رسانی به تمامی روستا‌های استان فارس انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی افشانی استاندار فارس با اشاره به افزایش گازرسانی به تمامی روستا‌ها گفت: تا پایان امسال تمام روستا‌های استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی در مراسم افتتاح طرح‌ های عمرانی و گازرسانی به روستا‌ های شهرستان نی‌ریز بیان کرد: همزمان در هفته دولت  با حضور مردم و مسئولان امسال گاز رسانی به ۲۲ روستای شهرستان نی‌ریز انجام می‌شود.

استاندار فارس با  اشاره به  اینکه در ۴ سال گذشته به ۴۰ روستای نی‌ریز گازرسانی شده، افزود: در طی ۴ سال گازرسانی به روستا‌ ها ۵ برابر ۵۰ سال گذشته شده است.

افشانی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل افتتاح همزمان گازرسانی به ۱۲ روستا، آغاز عملیات گازرسانی به ۱۶ روستا، افتتاح یک مدرسه ۶ کلاسه در شهرک وزیره، اجرای عملیات زمین چمن مصنوعی استادیوم شهداء نی‌ریز، افتتاح ساختمان اداری فرمانداری نی‌ریز و طرح اتصال فرمانداری نی‌ریز به شبکه دولت بوده است.

استاندار در مورد آخرین وضعیت خط راه آهن شیراز به نی‌ریز و گلگهر سیرجان ادامه داد: مسیر خط آهن گلگهر به شیراز از نی‌ریز عبور می‌کند، که در زمان توقف این طرح با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مالی در پایان پارسال فعالیت این طرح آغاز شد.

افشانی  با بیان اینکه امسال نیز ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده،  تصریح کرد: امید است، با یک برنامه‌ریزی دقیق این طرح اجرایی شود.

استاندار فارس در خصوص خط آهن شیراز – بوشهر اظهار کرد: از ابتدا قرار بود این خط آهن به طول ۲۵۰ کیلومتر تا فراشبند ساخته شود که با هدف دستیابی به دریا و بازار‌های هدف به طول ۴۵۰ کیلومتر تا بوشهر اصلاح و تصویب شد.

افشانی اضافه کرد: بخش دوم این طرح نیز از فراشبند به اهواز و در نهایت تا کشور عراق (بصره) امتداد دارد تا از طریق آن تولیدات داخل استان از جمله مصالح ساختمانی و سنگ نی‌ریز به کشور عراق و کشور‌هایی که می‌توان از طریق خط آهن با آن‌ها ارتباط برقرار کرد صادر شود.


انتهای پیام/ت


گاز رسانی به تمامی روستا‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار