برگزاری هفتمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» دراستان کردستان

هفتمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» امسال برای اولین بار به صورت بین المللی در استان کردستان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رئیس حوزه هنری کردستان گفت: این جشنواره در بخش‌های تک نوازی نوجوانان و بزرگسالان، گروه نوازی، بخش ویژه و بین الملل و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

امین مرادی، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج مفاهیم و مضامین رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، خلق و تولید آثار فاخر هنری و توجه موسیقی عرفانی و خانقاهی اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه جشنواره «دف نوای رحمت» یکی از معتبرترین جشنواره‌های دف در کشور است، گفت: خوشبختانه این جشنواره از جایگاه خوبی نیز در میان هنرمندان تراز اول کشور برخوردار است و اساتید این حوزه همیشه از برگزاری این جشنواره استقبال کرده‌اند.

وی به برگزاری ششمین دوره این جشنواره در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: سال گذشته با حضور 21 استان کشور این جشنواره را برگزار کردیم که اجرای همزمان هزار نفر دف نواز در عمارت خسروآباد سنندج از جمله بخش‌های جنبی این جشنواره بود که در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب بسیار خوبی داشت.

مرادی به هفتمین دوره این جشنواره اشاره و بیان کرد: فراخوان این دوره از جشنواره برای اولین بار به صورت بین المللی در خردادماه امسال منتشر شد و با تمدید یک بار ارسال آثار، تا 19 مردادماه دف نوازان فرصت شرکت در جشنواره را داشتند.

وی با اشاره به رشد 40 درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، اعلام کرد: در مجموع 324 اثر از 25 استان کشور به دبیرخانه جشنواره دف نوای رحمت ارسال شد.

مرادی همچنین خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی این جشنواره شاهد حضور هنرمندانی از 20 استان کشور هستیم.

 هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی دف نوای رحمت از روز چهارشنبه هشتم تا روز جمعه 10 شهریور در پردیس سینمایی بهمن و عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

سنندج،میزبان  هفتمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.