اعلام فراخوان چهارمین جشنواره استانی نمایش های طنز دیواندره

چهارمین جشنواره استانی نمایش های طنز دیواندره امسال از گستره استانی به منطقه ای تغییر یافت و همزمان با آذر سال جاری در دیواندره برگزاری می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره و انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری دفتر انجمن نمایش دیواندره، فرمانداری و شورای اسلامی و شهرداری دیواندره و شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر استان چهارمین دوره جشنواره تئاتر طنز را برگزار می کند.

موضوع نمایش ها آزاد و ارائه نمایش هایی با محوریت نفی خشونت و جنگ طلبی و در حمایت از گسترش صلح و شادی در جهان، نگاه هنرمندانه، تحلیلی و طنازانه به مسائل آسیب های اجتماعی روز، خصوصا مسائل خانواده، جوانان، طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر، بهره برداری از فرهنگ بومی و محلی در نمایش ها، استفاده از شیوه های کمدی ایرانی در اولویت انتخاب هستند.

 چهارمین جشنواره استانی نمایش های طنز دیواندره فقط نمایش های صحنه ای فارسی – کوردی را قضاوت و انتخاب می کند.

 آثار نمایشی متقاضی می بایست تولید سال 96 بوده و پیش از آن نباید با این گروه در هیچ جشنواره شرکت کرده باشند.

نمایش هایی که مبتنی بر متون نمایشنامه نویسان مطرح کشور یا متون چاپ شده بوده و تا کنون اجراهای زیادی از ان ها شده باشد، تنها در صورت ارائه ی طرح اجرایی خلاق و شیوه نو در اثر اجرایی مورد پذیرش قرار می گیرند.

با هدف حمایت از حقوق نویسندگان، ارائه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر اثر ضروری است و آثاری که این بند را رعایت نکنند مورد ارزیابی جشنواره قرار نخواهند گرفت.

افزایش شادی و نشاط اجتماعی ؛نفی خشونت،ارتقائ سطح تئاتر طنز و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

آخرین مهلت ارسال متون نمایشی برای بازخوانی  اول مهر بوده و زمان برگزاری جشنواره روزهای ١ تا٤ آذر است.

انتهای پیام/م

برگزاری چهارمین جشنواره استانی نمایش های طنزدر دیواندره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.