معاون عمرانی وزیر کشور:

دولت با مشکل توسعه‌نیافتگی بعضی نقاط کشور مواجه است

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: دولت با مشکل توسعه نیافتن در بعضی نقاط کشور و متمرکز شدن مسؤولیت‌ها روی دوش خود مواجه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی وزیر کشور ظهر امروز در جمع مسئولان نیشابور در تالار شهید عابد فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: اولین چاره‌اندیشی این معضل اصلاح برخی از قوانین است، هرچند تامین مالی بیشتر مشکلات را حل می‌کند ولی مشکل دیگری که وجود دارد این است که منابع مالی کافی نیستند یا بهتر است بگویم به خوبی توزیع نشده‌اند.

وی افزود: ما برای رفع تناسب نداشتن توزیع منابع مالی 6 لایحه را به دولت ارائه داده‌ایم که همگی در سطح کارشناسی تایید شده‌اند و فقط تصویب کابینه دولت مانده است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با وجود محدودیت‌های بودجه برای شهرداری‌ها و دهداری‌ها باز هم پیشرفت‌شان خوب بوده ولی برای بهتر شدن لازم است دو اقدام دیگر انجام دهیم.

خندان‌دل تأکید کرد: باید از همکاری‌های مردم استفاده کنیم و مردم را با خودمان همراه کنیم و بعد دقت را بالا ببریم تا بهره‌وری از منابع مالی را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: باید به خاطر داشته باشیم که بزرگترین پشتوانه، پشتوانه مردمی است. در این دنیای ناامن، باید استفاده بهتری از منابع مالی داشته ‌باشیم تا آینده‌ای بهتر برای مردم و نسل آینده رقم بزنیم.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خطاب به اعضای شوراها گفت: با انتخاب شما توسط مردم بار سنگینی به روی دوش‌تان گذاشته شده، از این فرصت چهارساله نهایت استفاده را بکنید.

خندان‌دل تصریح کرد: اگر پس از پایان این دوره خوب کار کرده باشید که الحمدالله، ولی اگر خلاف این باشد بعدا افسوس می‌خورید که چرا فرصت خدمت فراهم شد و ما استفاده نکردیم. بعد از اولین اقدام یعنی انتخاب شهردار، باید بکوشید کارنامه درخشانی برای پایان دوره چهارساله آماده کنید.

وی ادامه داد: دولت بخش بزرگی از کارها را به دو دلیل بر دوش شوراها قرار داده است؛ اول اینکه همه مسؤولیت‌ها روی دوش دولت نباشد و توزیع مسئولیت داشته باشیم و دوم، شوراها ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند و می‌توانند از مساعدت‌های مردمی هم کمک بگیرند و با همکاری هم شهر و یا روستا را اداره کنند.

گفتنی است معاون وزیر کشور چندین پروژه شهرستان را به مناسبت هفته دولت افتتاح کرد.

 

منبع: فارس


انتهای پیام/ی

با محدودیت های مالی روبه رو هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.