توسعه بندر شهید رجایی تا 4 سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی تا چهار سال آینده خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،محمد سعیدنژادمعاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: ظرفیت این بندر تا 4 سال آینده به 200 میلیون تن می رسد که این میزان 2 برابر ظرفیتی کنونی این بندر است.


وی افزود: درمرحله سوم توسعه این بندر سه اسکله صادرات مواد نفتی در این بندر ساخته می شود.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: بندر شهید رجایی محور توسعه دریا محور اقتصاد کشور در برنامه ششم است.


محمد رضا رضایی افزود: انتخاب بندر شهید رجایی در اولین سفر دوره ای اعضای کمیسیون عمران به بنادر کشور به لحاظ اهمیت این بندر در بحث ترانزیت، ترانشیب و قرار گرفتن در یکی از نقاط استراتژیک دنیا است.


نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران نیز در این بازدید گفت: در بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد وزارت بنادر و دریانوردی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که می تواند توسعه بنادر و افزایش درآمد کشور از بنادر و دریانوردی را بدنبال داشته باشد.


حسین هاشمی تختی: اعضای کمیسیون عمران بدنبال تعامل با دولت و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بنادر و رونق اقتصادی دریا محور هستند.


مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید گفت: ظرفیت کنونی بندر شهید رجایی 100میلیون تن کانتینر است و با اتمام مرحله سه بندر شهید رجایی در چهار سال آینده ظرفیت بندر به 8میلیون کانتینر افزایش می یابد.


الله مراد عفیفی پور افزود: اکنون ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بنادر کشور 200 میلیون تن است که نیمی از آن در بندرشهید رجایی است.

 


انتهای پیام/ی

 

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی تا چهار سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.