اخاذی از ثبت‌نام کنندگان در سایت‌های همسریابی با جنسیت دروغین

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد گفت: با همت كارشناسان پليس فتا شهرستان گناباد مرد زن‌نما كه با معرفى خود به عنوان يك دختر در سايت‌هاى اينترنتى و شبكه‌هاى اجتماعى فعاليت مجرمانه داشت شناسايى و دستگير شد.

اخاذی از ثبت‌نام کنندگان در سایت‌های همسریابی با جنسیت دروغین به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ على‌اكبر كيانى در تشريح خبر اظهار کرد: در پى مراجعه احدى از شهروندان مبنى بر مزاحمت و اخاذى از وى در فضاى سايبر، رسيدگى به پرونده اين شهروند در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاكى اين پرونده در اظهارات اوليه خود به كارشناسان از مزاحمت‌هاى پياپى فردى ناشناس شكايت داشت كه با تحت فشار قرار دادن وى، قصد اخاذى و دريافت وجهى معادل60 ميليون ريال در قبال عدم انتشار تصاوير خصوصى و محرمانه از وى را دارد و با تهديد به انتشار تصاوير خصوصى شاكى، بردن آبروى وى را در محل كار، تحصيل و زندگى در برنامه دارد.

اين مقام ارشد انتظامى تصريح كرد: كارشناسان پليس فتا در پى بررسى‌هاى لازم و تحقيقات انجام گرفته متوجه شدند شاكى با عضويت در سايت همسريابى قصد پيدا نمودن همسر ايده‌آل و دلخواه خود را داشته است و در همين رابطه شاكى با ثبت نام در يكى از سايت‌هاى همسريابى و درج مشخصات خود و باز هم متاسفانه با افشاى يك‌سرى اطلاعات خصوصى و محرمانه ازخودش موجب به خطر افتادن هويت خويش شده‌است.

سرهنگ کیانی ادامه داد: با تلاش كارشناسان عامل تهديد به انتشار تصاوير و هتك حرمت شاكى، شناسايى و در پى تحقيقات فنى انجام شده توانستند متهم زن‌نمايى را دستگير و به مكان پليس فتا منتقل نمايند.

وی افزود: متهم كه مردى 24 ساله بود پس از رويارويى با ادله غير قابل انكار جرم خود را پذيرفت و اعتراف كرد، با ثبت نام درسايت همسريابى ايجاد پروفايل دخترانه و معرفى خود به نام مستعار ريحانه سعى داشته سوژه مورد نظر را پيدا و پس از شناسايى فرد مذكور خود را دلخواه و مجذوب شاكى نشان‌ دهد و براى ادامه فرايند شناخت، از وى مى‌خواهد تعدادى از عكس‌هاى خصوصى خود را براى وى بفرستد و با به دست آوردن اطلاعاتى در خصوص شاكى با تهديد به انتشار اين اطلاعات از وى رقم موصوف را درخواست نموده‌است.

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد به كاربران فضاى سايبر و شبكه‌هاى اجتماعى توصيه كرد: با توجه به هويت پنهان افراد در فضاى سايبر هرگز براى پيدا نمودن همسر ايده‌آل خود تنها به آشنايى در فضاى سايبرى اكتفا نكرده و بدانند سايت‌هاى همسريابى در اينترنت و شبكه‌هاى اجتماعى به مكانى براى اختفاى افراد سودجو و فرصت طلب مبدل گشته است.

سرهنگ کیانی گفت: متاسفانه سایت‌های همسر‌یابی به مكانی برای اخاذی از افراد تبدیل شده كه در تحقیقات صورت گرفته هیچ كدام از آنها دارای مجوز قانونی نمی‌باشند و بازهم به كاربران فضای سایبر توصیه می‌گردد در انتخاب خود دقت نموده و هویت پنهان افراد را دراین فضا جدی بگیرند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار