هتک حیثیت در فضای سایبر در پی خصومت شخصى

فرمانده انتظامى شهرستان خواف استان خراسان رضوى گفت: با تلاش كارشناسان پليس فتا شهرستان خواف استان خراسان رضوى عامل نشر اكاذيب و افترا عليه شهروند خوافى شناسايى و دستگير شد.

هتک حیثیت در فضای سایبر در پی خصومت شخصىبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ قربانعلى قربانى در تشريح اظهارکرد: در پى مراجعه احدى از شهروندان مبنى بر هتك حيثيت وى در فضاى سايبر، رسيدگى به پرونده اين شهروند در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاكى مبنى بر ايراد اتهاماتى در گروهى متعلق به شاكى در شبكه‌هاى اجتماعى كه با تعداد بالايى از اعضا موجب هتك حرمت و جو بدبينى نسبت به شاكى شده بود و كسب و كار وى به دليل وجود افترا و ايراد اتهام از سوى فردى ناشناس با مشكل روبرو شده بود. لذا پرونده در دستور كار كارشناسان پليس فتا شهرستان خواف قرار گرفت و طى اقدامات فنى و تحقيقات به عمل آمده توسط كارشناسان، هويت عامل ايراد اتهامات وارده به شاكى روشن شد.

سرهنگ قربانى ادامه داد: با توجه به سرنخ‌هاى به دست آمده كارشناسان پليس فتا موفق به شناسايى متهم و محل سكونت وى شده كه با هماهنگى قضايى متهم دستگير و به مكان پليس فتا منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم مردى 36 ساله كه براى گم كردن رد پاى خود از چشم قانون با هويتى ناشناس اقدام به عضويت در گروه مذكور نموده بود، در مواجهه با ادله فنى غير قابل انكار، جرم خود را پذيرفت و اعتراف كرد، از ابتداى شكل گيرى اين گروه فعاليت داشته و به نحوى خود را در راه اندازى آن سهيم مى‌دانسته و پس از اولين برخورد شاكى كه براى تبليغات از وى وجه درخواست نموده، تاب نياورده و با هويتى ناشناس با زدن افترا و ايجاد هجمه براى وى قصد انتقام‌گيرى از شاكى را داشته است.

فرمانده انتظامى شهرستان خواف افزود: متهم به همراه پرونده جهت تعيين تكليف نهايى به دادسرا اعزام شد.

اين مقام ارشد انتظامى ياد آور شد: فضاى سايبر همانند فضاى فيزيكى و حقيقى توسط پليس به صورت شبانه‌روزى رصد مى‌گردد، لذا كاربران فضاى سايبر در صورت وجود هرگونه مزاحمت و يا نشر اكاذيب مى‌توانند با در دست داشتن مستندات پس از دريافت مرجوعه قضايى جهت اعاده حيثيت و بازپس‌گيرى حق خود به پليس فتا مراجعه نمايند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار