فریب دختر، عامل تهدید پدر در فضای مجازی شد

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: فردی که با فریب دختری به عکس‌های خانوادگی او دسترسی پیدا کرد و پدر او را تهدید به انتشار آن تصاویر در فضای مجازی نموده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان بابل دستگیر شد.

فریب دختر، عامل تهدید پدر در فضای مجازی شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن محمدنژاد اظهار کرد: در پی شکایت فردی ساکن شهرستان بابل و ادعای اینکه شخصی با هك كردن شبکه اجتماعی گوشی بنده به كلیه عكس‌های خانوادگی‌ام دسترسی پیدا کرده و با قرار دادن عكس‌های دخترم در پروفایل خودش، باعث آبرو ریزی خانواده بنده شده و مرا تهدید به انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی نموده‌است، موضوع به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان بابل قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس متهم به هویت معلوم که از طریق خط تلفن همراه پدر خود اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود شناسایی گشت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار نمودند. متهم در جریان بازجویی با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابی اقرار و اظهار نمود، بنده از مدت‌ها قبل با دختر شاکی رابطه دوستی برقرار کردم و با اغفال وی به کدپنج رقمی شبکه اجتماعی پدرش دسترسی پیدا کرده و تمامی عكس‌های خانوادگی شاکی را در اختیار گرفتم و آن تصاویر را به دوستان خود نشان دادم، همچنین برخی از عكس‌های شخصی دخترش را در پروفایل شبکه اجتماعی خودم گذاشتم و در ادامه او را تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی‌اش در فضای مجازی نمودم.

سرهنگ محمدنژاد ضمن اینکه هشدار داد که به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید، گفت: بر روی حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی موبایلی خود رمز عبور قرار داده و تنظیمات مربوط به حریم خصوصی و امنیت نرم افزارهای پیام رسان خود را فعال نمایید تا از دسترسی افراد غیر مجاز جلوگیری نمائید.

وی با بیان اینکه سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا گردید، افزود: بارگذاری تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه اجتماعی اشتباه است و از شهروندان تقاضا داریم در این خصوص دقت بیشتری نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار