در5 ماهه امسال صورت گرفت

آموزش مهارت‌های فنی به بیش از 223 هزارنفر- ساعت به روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در5 ماهه گذشته از سالجاری بیش از 223هزارو710 نفر- ساعت آموزش مهارتی به روستاییان و عشایر این استان ارائه شد.

آموزش مهارت‌های فنی به بیش از 223 هزارنفر- ساعت به روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد جهانتیغی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 223 هزار و 710 نفر- ساعت آموزشهای فنی و حرفه ای در روستاها و عشایر استان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بین روستائیان و توسعه وارتقای سطح زندگی جوامع روستایی وعشایری ارائه شده است.

جهانتیغی افزود: مجموع آموزشهای ارائه شده معادل یک هزار و 451 نفر دوره آموزشی بوده و توان افزایی مهارتی روستائیان و عشایر استان را با هدف ارتقای کیفیت زندگی به دنبال داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای، عموما جهت ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد جویای کار است و درحالیکه بیکاری پنهان بخصوص در مناطق روستایی، می تواند زمینه ساز بسیاری از بحرانها باشد آموزشهای فنی و حرفه ای به روستاییان و عشایر، این امکان را به آنان می بخشد نقشهای بیشتر و متنوع تری را در جامعه داشته و بر درآمد شخصی و ملی بیفزایند.

این مسؤول گفت: به‌منظور هدفمند کردن آموزش‌های ارائه شده به روستائیان نیازسنجی از نوع آموزش‌ها در همه شهرستان‌های استان انجام شده است که با احصا نیازهای هر شهرستان دوره‌های آموزشی مورد نیاز در این روستاها تدوین شده است و ارائه آموزشهای مرتبط با جذب گردشگر پس از تعیین روستاهای هدف گردشگری در استان در دستور کار است.

جهانتیغی افزود: با توجه به اینکه روستاها بیش از 50 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند انجام نیاز سنجی سبب شده است تا برنامه‌های آموزشی در راستای رفاه این افراد و متناسب با نیازهای روزمره آنان باشد و بتوانند با یادگیری آموزش‌های مهارتی زمینه ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر از تولیدات روستایی برای آنها فراهم شود.

انتهای پیام/ع

ارائه بیش از 223هزارو710 نفر- ساعت آموزش مهارتی به روستاییان و عشایراستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار