فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد:

تحويل 350ميليارد ريال اموال مسروقه به مال باختگان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انهدام 80 باند سرقت ازسوی پليس آگاهی از ابتدای سال جاری تا کنون از تحويل 350 ميليارد ريال اموال مسروقه به مال باختگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار" مهدي معصوم بيگي"اظهار داشت: يكي از تاكيدات مقام معظم رهبري و تدابير فرمانده نيروي انتظامي، استرداد اموال مسروقه و تحويل آنان به مال باختگان است كه در اين زمينه اقدامات بسيار خوب و موثري در فرماندهي انتظامي استان صورت گرفته است.

وي به تشكيل ستاد ويژه اي براي استرداد اموال مسروقه در پليس استان خبر داد و گفت: با اقدامات وي‍ژه و تخصصي پليس آگاهي استان در پنج ماهه امسال 350 ميليارد ريال اموال مسروقه از دست سارقان و مالخران مسترد و به مال باختگان تحويل داده شده است.

سردار معصوم بيگي عنوان داشت: اين اموال شامل خودرو، موتورسيكلت، وجوه نقد، طلاجات سرقت شده از منازل، لپ تاپ،رايانه، لوازم صوتي و تصويري، نقره جات، تابلوفرش، دستگاه پخش خودرو و گوشي تلفن همراه هوشمند بودند.

اين مقام انتظامي از انهدام 80 باند بزرگ سرقت از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد و اظهار داشت: بيشتر اعضاي اين باندها معتاد به مواد مخدر ، غير بومي و از مرتكبان تكرار جرم بودند.

وي با اشاره به اشرافيت كامل پليس اصفهان بر سارقان غير بومي گفت: يكي از برنامه هاي اين پليس، پيشگيري از وقوع سرقت توسط سارقان غير بومي است كه به قصد سرقت وارد اين استان مي شوند.

فرمانده انتظامي استان از انهدام چندين باند سارقان غير بومي منازل، احشام و سارقان  كهنسالان در اين مدت خبر داد و گفت: بسياري از سارقان غير بومي قبل از اينكه موفق به انجام سرقت شوند دستگير شدند كه اين موضوع را مي توان به عنوان يكي از اقدامات ويژه پليس استان برشمرد.

سردار معصوم بيگي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه تسهيلاتي براي شناسايي اموال مسروقه توسط مال باخته و تحويل سريع به آنان صورت گرفته است اظهار داشت: هم اكنون با اقدامات علمي و تخصصي كه صورت گرفته سعي شده تا در سريع ترين زمان ممكن اموال مسروقه به مال باختگان تحويل شود و مراحل قانوني با سرعت بيشتري پيش برود .

اين مقام انتظامي از راه اندازي سايتي به منظور سهولت بيشتر شناسايي اموال مسروقه توسط مال باختگان و عدم مراجعه بي مورد آنان به مراكز انتظامي در آينده اي نزديك خبر داد و خاطر نشان كرد: در اين سايت كه توسط كارشناسان پليس آگاهي در حال طراحي و راه اندازي است  تصاوير كليه اموال كشف شده قرار داده مي شود تا در صورت شناسايي و مطابقت سرقت هايي صورت گرفته با هويت شاكيان پس از طي مراحل قانوني به آنان تحويل شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.