فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان؛

عقب ماندگی کردستان در بسیاری از حوزه ها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: با وجود عقب‌ماندگی کردستان در بسیاری از حوزه‌ ها برای توسعه استان در حوزه‌های مختلف به یک کار جهادی و شبانه روزی نیازمند است.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج اصناف که در سنندج برگزار شد، با تاکید بر اینکه ما در کردستان در بسیاری از حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم، گفت: در بحث زیرساخت‌ها، راه، فرهنگ و غیره عقب‌ماندگی‌هایی داریم که یکی از مهم‌ترین عوامل آن جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن درگیری مستقیم این استان با ضد انقلاب در سال‌های نخست پیروزی انقلاب بوده است.

وی از بیکاری نیز به عنوان یکی از مشکلات جدی در کشور به ویژه استان کردستان نام برد و افزود: ریشه‌کن کردن بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسوولان نیاز به عزم جهادی دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای این حجم از بیکاران در کشور در توان دولت نیست،گفت: باید با اجرای طرح‌های کوچک و زودبازده و بهره‌گیری از توان خود مردم زمینه را برای ایجاد اشتغال جوانان و رفع بیکاری در کشور فراهم سازیم.

رجبی به برخی اقدامات سپاه در حوزه اشتغال‌زایی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: ساخت مسجد، دفع فاضلاب روستا، خانه محروم، خانه یتیم در یک‌هزار و 750 روستای آباد کردستان از اقدامات ما می باشد.

راه‌اندازی صندوق پس‌انداز در روستاهای کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از برنامه‌ریزی‌ سپاه برای راه‌اندازی صندوق پس‌انداز در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: این مهم هدف‌گذاری شده است و کمک می‌کنیم مردم پول خود را در این صندوق بگذارند و از آن ظرفیت در بحث توانمندسازی استفاده کنند.

 سردار رجبی بااشاره به اینکه توقع داشتن برای شاغل شدن افراد بیکار استان ظرف چند سال منطقی نیست، افزود: با پرداخت تسهیلات به افراد ماهرو جویایی کارکه فاقد سرمایه هستند، آمار بالای بیکاران در استان به ویژه در سطح روستاها را کاهش خواهیم داد.

 وی خطاب به اصناف و بازاریان حاضر در جلسه گفت: اگر ما در عرصه امنیت و دفاع از آن لباس سربازی به تن کرده ایم، شما هم به عنوان اصناف بخشی از این رسالت را در میدان اقتصاد به عهده گرفته‌اید.

 انتهای پیام/ م ح

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.